• bubbi123

    Positiva graviditetstest och mensliknande blödning - gravid?

    För en vecka sedan fick jag ett svagt men synligt positivt graviditetstest. Detta var apotekets (lloyds) med känslighet 10 miu/ml. Jag testade samma dag med ett gravtest som mäter 25miu/ml men det var negativt

    I tisdags fick jag "mens" - fyra dagar för tidigt. Jag brukar ha väldigt rikliga blödningar och mensen brukar hålla i sig i 7 dagar. Jag blödde lite mindre men tillräckligt mycket för att ta det som vanlig mens. Jag testade mig återigen med ett gravtest som mäter 25miu/ml för att se om det kunde röra sig om missfall men det var solklart negativt.

    Jag tog ett glas vin i torsdagskväll men blev extremt illamående och spydde två gånger den kvällen utan att vara berusad på något sätt. Jag är i vanliga fall en rödvinsälskare och tål relativt mycket. Sen dess har jag mått lite illa på kvällarna men det lugnar sig när jag äter.

    Igår (fredag) försvann "mensen" och idag testade jag mig återigen med eftermiddags-urin och fick ett svagt positivt utslag på ett test som mäter 25miu/ml

    Hur ska jag tolka detta? Är det någon som haft mensliknande blödning som varat kortare och plussat starkare därefter?

    Att mindre känsliga test börjar ge positiva utslag borde väl tyda på en hcg-ökning? 

    Kliande och ömma bröstvårtor har kommit och gått sedan ÄL vilket är ovanligt för mig. Mina vårtgårdar blir bara större och större och mörkare och mörkare. Blodådrorna blir synligare och fler. 

Svar på tråden Positiva graviditetstest och mensliknande blödning - gravid?