• universalwoman

    Min ettåring Matvägrar

    Hej!

    Min ettåring åt såå himla bra fram till sin ettårsdag ungefär. Det var som att det inte fanns något stopp, han åt allt och mycket!

    Jag skröt om det på Bvc inför ettårs-vägningen och då visar det sig att ongen har gått ner 200g!

    Pinsamt! Som att jag suttit och ljugit .. men det gjorde jag såklart inte -Han åt ofta och mycket!

    Saken är att jag antagligen jinxade läget för nu äter människan inget! Han bara spottar ut nu! Trodde att det kanske var barnmaten han tröttnat på, gav honom plockmat, matade honom med det jag åt., Nej han bara stoppar i munnen och sen spottar ut!

    Spelar ingen roll om jag så sockrar maten lite för att locka ännu mer.

    Detta har nu pågått i tre dagar -han äter inget!

    (Jag ammar dock och det vill han ha)

    Vad menas med detta?

  • Svar på tråden Min ettåring Matvägrar
  • Fiakakan

    Hur går det om någon annan matar? Äter han då?

    När mitt barn var ett fick alla andra utom jag mata. Med mig skulle hon minsann själv och bara mat som jag åt. Barnmat var bara att ta bort.

    Testa med något salt för att bygga upp aptiten istället för socker. En ostbit eller ett salt kex. Pasta med riven parmesan och stekt falukorv räddade mig många gånger.

    De små liven gör det inte lätt för oss :)

  • scanmia

    Ok, is i magen nu. Tre dagar är inte mycket, särskilt om han ammar på bra. Det kan vara en liten förkylning eller någon annan infektion som spökar eller tänder på gång som irriterar. 

  • universalwoman

    Tack för tips och svar!

    Jag är helt ensam med honom och har ingen familj heller så jag har ingen annan som kan mata honom..

    Ska prova med lite saltare saker imorgon då som korv osv. Tack!

  • Fiakakan

    Jag har också varit ensamstående sedan födseln. Vet hur jobbigt det är att vara ensam om allt. All oro och ingen att bolla med... Du gör ett kanonjobb!

Svar på tråden Min ettåring Matvägrar