• qaswas122

    Fler som planerar att försöka bli gravida våren 2020?

    Jag och sambon planerar att försöka bli gravida om drygt ett års tid, det vill säga våren 2020. Vi har inga barn sedan innan. Fler här inne som planerar att försöka få barn 2020?

    Jag tycker jag pratar om det konstant och vill inte tjata hål i huvudet på sambon. Flört Hade därför varit roligt att diskutera med likasinnade. Hur hanterar ni väntan? Förbereder ni er på något sätt? När bör man börja äta extra vitaminer?

  • Svar på tråden Fler som planerar att försöka bli gravida våren 2020?
  • LittleAngelbeat

    Hej! Detta låter som en perfekt tråd för mig så slipper min sambo också snacket lite! :D

    Vi är full gång med bebisplanerna.

    Tanken var att sikta på en Mars 2020 bebis så slutade med mina P-piller den 20/3 efter 12år utan uppehåll för att ge kroppen tid att ställa om sig i några månader. ( Hade önskat att någon berättat hur dåligt man mår av att sluta med hormoner. ????)

    Har även kört på rosenrot och tillskottet kvinna sedan avslutet + kört ägglossningstest dagligen för att hitta äl. Tyvärr utan resultat ännu..

    Håller tummarna att kroppen börjar komma igång snart. Längtan är väldigt intensiv och har räknat ner dagarna sedan oktober då vi bestämde att vi ville skaffa barn så nu får det gärna bli juni ????

  • VictoriaL

    Hoppar in fast min tanke är att börja verkstaden runt augusti 2020, kommer då bli mitt fjärde (!!) barn men jag får verkligen inte nog :D

  • Rodbonan

    Hänger också på här. Dock är planerna (mest från min sida hehe) att försöka till hösten. Men min sambo är inte riiiiktigt redo än. Planerandet är det ENDA jag tänker på. Jag läser gravidböckerna igen, lyssna på förlossningspoddar och googlar sönder. Har två sen innan som är 8 och snart 5, annan pappa. Är själv 28. Längtar så oerhört. Följs gärna åt.

  • pepsi20

    Älskar dessa trådar där man kan prata ut med personer som har samma tankar som en själv!

    Jag & min sambo längtar till ett barn, vi har försökt i ca 5 månader utan att lyckas men hoppas att 2020 är vårt år. Har pratat om det enda sedan jag var liten att mitt barn ska födas 2020 så hoppas att det blir en dröm som går i uppfyllelse!

  • qaswas122

    Vad roligt att så många vill hänga med i tråden! Hur långt har ni kommit i planerandet? Vi har inte kommit särskilt långt, då sambon tänker att det är långt kvar och svårt att planera redan nu... Jobbigt för mig som är ett planeringsfreak och längtar så efter barn Glad

  • nellys

    Hej!

    Vi är sugna på att börja bebisverkstaden i höst, har inga barn sedan tidigare. Jag är lite mer sugen än min man och vi har inte bestämt någon specifik månad, men vi har enats om att hösten är en bra tid att börja, förhoppningsvis blir det då en bebis till nästa sommar! Jag skulle ju gärna börja lite tidigare då jag är mer orolig att det ska ta lång tid och räknar såklart med att det kanske inte går på första försöket direkt.. men vi får se när semestern kommer hur det känns, jag har tjatat en hel del under vårt förhållande och nu börjar det kännas så nära så jag försöker att bara hålla mig lugn och inte bli alltför jobbig haha!

    Kul att följas i den här tråden, kan vara skönt att ventilera med några i liknande sits som en själv!

  • Phenomalina

    Kul tråd! ????

    Jag och sambon 29 & 33 planerar första barn och nytt boende inom snar framtid.

    Ska dock få ett nytt jobb till hösten vet inte om man borde jobba ca.1 år sen planera barn, vill ha 2barn inom loppet av 3 år om kroppen tillåter det.

    Hur tänker ni kring barnplanering, boende och jobb?

  • LittleAngelbeat

    Plötsligt händer det! Har pratat en del med sambon och även min svärmor som står mig väldigt nära om att jag vill börja försöka redan nu istället för att vänta till slutet på sommaren.

    Sambon har varit stenhårt med att det är det som gäller under 6månaders tid så har inte tjatat utan hållt mina gravid tankar för mig själv. (Tufft en del dagar..)

    Men! I början på april vid läggdags så kom det från ingenstans att han han vill börja på en gång och inte såg någon mening med att vänta egentligen. Så Bebisverkstaden är igång! Och han verkar nästan lika taggad som jag nu! Sitter och läser på om allt möjligt för att finnas som stöd för mina tankar.

    Håller tummarna för ett + det närmaste.

    Håll ut tjejer! De finns hopp att försöken kommer snabbare än planerat :D <3

Svar på tråden Fler som planerar att försöka bli gravida våren 2020?