• Bobmac

    Någon mer som skaffat barn under låg sexlust?

    Jag och min sambo har varit ihop i många år och har nu planer på att börja försöka skaffa barn, något vi båda velat ett tag. 
    Problemet är bara att jag just nu upplever en liten svacka i sexlivet. För något halvår sedan var jag inte så sugen, nu har min sambo inte ha något enormt driv. Vi har sex en gång i veckan, någon gång kan det bli två, och han tar sällan något initiativ (vilket han kanske egentligen aldrig gjort men förr var han mer med på noterna när jag satte fart).
    Vi har det hur bra som helst i övrigt, och jag känner kärlek från hans håll och han vill som sagt gärna bilda familj. I mig gnager dock bara en oro - tänk om hans minskade sexlust ska tolkas som att han inte längre är kär i mig? 
    Vi är såklart beredda på att vi, om vi känner att det ska barn omgående, att vi måste ligga oftare i perioder. 

    Men hur har ni andra tänkt - måste allt vara på topp när man väl bestämmer sig?

  • Svar på tråden Någon mer som skaffat barn under låg sexlust?
  • Aliona

    Om ni har koll på ägglossningen så behöver ni ju inte ligga mer än en gång i månaden om ni inte vill. Det är dessutom bättre för spermans kvalitet att man inte har sex så ofta när man försöker bli gravid.

Svar på tråden Någon mer som skaffat barn under låg sexlust?