• IrmaochEskil

    44 år och äggdonation

    Hej!

    Singel, 44 och fick precis besked om usla ägg. Så... Äggdonation alltså. Längtar så efter barn och undrar om någon kan berätta lite om detta...

  • Svar på tråden 44 år och äggdonation
  • UndrandeSökare
    IrmaochEskil skrev 2019-04-12 13:38:31 följande:

    Hej!

    Singel, 44 och fick precis besked om usla ägg. Så... Äggdonation alltså. Längtar så efter barn och undrar om någon kan berätta lite om detta...


    Är du singel och 44 år måste du göra dubbeldonation (både äggdonation och spermadonation) utomlands. I Danmark slängs alla dina embryon när du är 45år.i Riga är det max 50 år. I Ryssland max 51 år. Det finns även i Spanien, Tjeckien, Grekland etc etc Så kolla upp olika kliniker utomlands om priser, vilkor etc Allt står på klinikerna hemsidor. Priset brukar ligga runt 100.000 svenska kronor och uppåt.
  • IrmaochEskil

    Tack så jättemycket för infon ???? har kontakt med Storkkliniken i Danmark, så får vi se om de har samma åsikt som min gynekolog. Har en kompis som fick höra samma sak, men som fick barn med egna ägg i januari och hon är dessutom några år äldre.

  • UndrandeSökare
    IrmaochEskil skrev 2019-04-15 10:18:35 följande:

    Tack så jättemycket för infon ???? har kontakt med Storkkliniken i Danmark, så får vi se om de har samma åsikt som min gynekolog. Har en kompis som fick höra samma sak, men som fick barn med egna ägg i januari och hon är dessutom några år äldre.


    Du kan även prata med Vitanova och CFC i Danmark. Men eftersom du redan är 44år så skulle jag absolut råda sig att vända dig till något annat land som har högre åldersgränser. Eftersom det är många som inte lyckas på första försöket och skulle man få ett missfall så måste man vänta i 3 månader innan man får försöka igen, så tiden rinner rätt snabbt iväg och Danmark har så pass låg maxåldersgräns.

    Lyssna gärna på "Jag vill ha barn" podden på Acast. Där kan man följa singeln Cilla som gjorde 5 inseminationer och 5 ivfer i Danmark utan ett enda plus. Sen gjorde hon dubbeldonation i Ryssland och fick en dotter på första försöket.

    play.acast.com/s/jagvillhabarn/ivf-insemination-och-danska-springare-2

    play.acast.com/s/jagvillhabarn/fromrussiawithlove--11

  • UndrandeSökare
    IrmaochEskil skrev 2019-04-15 12:06:05 följande:

    Tack snälla för tipsen. Funderar på Riga eller Ryssland. Priserna verkar vara ungefär lika.


    Riga, Lettland:
    Jag vet flera kvinnor som lyckats få barn på Avaclinic i Riga.
    www.avaclinic.lv/se/om-var-klinik/varfer-ava-klinik.html

    www.avaclinic.lv/se/prislista.html

    ______________________________________
    St. Petersburg, Ryssland:

    När det gäller Ryssland, verkar denna klinik vara vanligast bland svenskar:
    olgafertilityclinic.com/se/contacts/

    De har även en babygaranti som man kan ansöka om, som kostar 250.000kr.
    Om man skulle bli beviljad garantin så får man en viss procent av pengarna tillbaka om man inte lyckats få något levande barn efter 4 insättningar. Den var den garantin som "jag vill ha barn" Cilla köpte (blev beviljad).

    Kiniken arrangerar också regelbundet gratis föreläsningar i Stockholm och Göteborg där man kan få träffa chefen för kliniken. Så här står det på¨deras hemsida:
    Vi har nyligen infört en återbetalningsgaranti för levande födelse för IVF med egna ägg. Om inget barn föds inom 3 cykler med IVF kommer 80 % av pengarna att betalas tillbaka till dig. Friska kvinnor under 41 år kan ansöka.
    För friska kvinnor mellan 44 år och 50 år kan vi också erbjuda fertilitetsbehandling med donerade ägg eller donerade embryon och detta med en pengarna-tillbaka- garanti. Antingen föds ett barn eller återbetalas 80% av behandlingsavgiften.
    För friska kvinnor mellan 41 år och 43 år kan vi erbjuda fertilitetsbehandling med en kombination av IVF med egna ägg och IVF med donatorägg eller donerade embryon, även detta med en pengarna-tillbaka-garanti. Antingen föds ett barn eller återbetalas 80% av behandlingsavgiften.

    olgafertilityclinic.com/se/seminarier/
Svar på tråden 44 år och äggdonation