• Anonym (TS)

    Finaste pojknamnet som du vet?

    Vilket är det finaste pojknamnet som du vet?

  • Svar på tråden Finaste pojknamnet som du vet?
  • Anonym (Anna)

    Ryan. Men tyvärr funkar inte det namnet i Sverige.

  • Anonym (TS)
    Anonym (Anna) skrev 2019-04-15 10:25:00 följande:

    Ryan. Men tyvärr funkar inte det namnet i Sverige.


    Det är klart att det funkar i Sverige. Sverige är ett mångkulturellt land med många namn av utländsk härkomst 
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Anna) skrev 2019-04-15 10:25:00 följande:

    Ryan. Men tyvärr funkar inte det namnet i Sverige.


    Det gör det visst. Det enda engelska namnet som inte funkar i Sverige är Oren

    Mitt namn är Theodor
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (qwerty) skrev 2019-04-15 10:35:59 följande:
    Det gör det visst. Det enda engelska namnet som inte funkar i Sverige är Oren

    Mitt namn är Theodor
    Alltså mitt namn är inte Theodor. Mitt favoritnamn är Theodor
  • Anonym (njae)
    Anonym (TS) skrev 2019-04-15 10:28:56 följande:
    Det är klart att det funkar i Sverige. Sverige är ett mångkulturellt land med många namn av utländsk härkomst 
    Funkar och funkar.....i främst Socioekonomiskt utsatta områden finns en överrepresentation av amerikanska namn så där funkar det. I övrigt så får man tyvärr en negativ bild av amerikanska namn, att det är personer med låg utbildningsgrad osv. sånt som folk kallar white trash. Det är den bilden man förmedlar tyvärr.
  • Anonym (Vackert)

    Jag fullkomligt älskar namnet William!

    Det är mjukt och fint och internationellt gångbart samtidigt som det fungerar jättebra i Sverige. Dessutom är det väldigt fint i skrift, vilket är en bonus.

    Jag tycker även om andra mjuka, internationellt gångbara pojknamn, - som fungerar utmärkt i Sverige, - t.ex. Benjamin, Sebastian, Theodore, Julian, Samuel, Mikael.

  • Anonym (TS)
    Anonym (njae) skrev 2019-04-15 10:46:33 följande:
    Funkar och funkar.....i främst Socioekonomiskt utsatta områden finns en överrepresentation av amerikanska namn så där funkar det. I övrigt så får man tyvärr en negativ bild av amerikanska namn, att det är personer med låg utbildningsgrad osv. sånt som folk kallar white trash. Det är den bilden man förmedlar tyvärr.
    Det kallas fördomar och ingenting annat.

    Det är personerna med fördomar som det är fel på, inte namnen. 
Svar på tråden Finaste pojknamnet som du vet?