• SweeneyTodd

    Ångest över ålder

    Jag blir 25 i oktober, och jag har en sådan ångest över det! Jag vill inte bli 25. Jag tror inte att jag skulle ha något emot att bli äldre/bli 25 om jag hade levt mitt liv rätt, då jag har enligt mig inte gjort det, t.ex så har det gått lång tid mellan gymnasiet och högre utbildning. Jag tog studenten 2013, men har ännu inte blivit klar med en utbildning, jag har hoppat av två utbildningar.Det är så illa att jag inte vill bli 25 att jag funderar över självmord. Ja, såklart har jag MÅNGA och STORA problem, bland annat som det jag nyss nämnde, nämligen tiden mellan gymnasiet och högre utbildning, och det är den största orsaken till min självmordsbenägenhet, men att jag inte vill bli 25 är också ett problem som gör mig självmordsbenägen. 

    Säg inte att jag ska söka hjälp på psykakuten. Jag har varit där två gånger, och man får inte hjälp, tvärtom, de bara stjälper mig. 

  • Svar på tråden Ångest över ålder
  • Anonym (Samma här)

    Det skulle lika gärna kunnat va jag som skrivit texten. Du satte precis ord på exakt det jag känner nu. Du är inte ensam kram

  • Anonym (Pompom)

    Det är inte psykakuten du behöver.

    Du behöver långsiktig hjälp, tex medicin och terapi/psykolog som kan hjälpa dig under lång tid för att komma till rätta med dig och det du mår dåligt av.

    Alla gör vi kassa val i livet och dras med tunga bagage men vi lär oss också att hantera det.

    Själv är jag ett maskrosbarn som vuxit upp i en dysfunktionell familj och som resulterade i två allvarliga självmordsförsök. Jag fick en diagnos och tyckte livet var slut. Idag är jag 42 år och har tre barn och först nu pluggar jag på högskola och vet vad jag vill jobba med.

  • Aniiee

    Har jag förstått dig rätt att du vill ta livet av dig för att du inte började på uni för 6 år sedan?


    I have a growing lack of disgust for you
  • SweeneyTodd
    Aniiee skrev 2019-04-15 16:58:54 följande:
    Har jag förstått dig rätt att du vill ta livet av dig för att du inte började på uni för 6 år sedan?
    Ja, det är en av anledningarna. 
  • SweeneyTodd
    SweeneyTodd skrev 2019-04-15 17:00:54 följande:
    Ja, det är en av anledningarna. 
    Den största anledningen också, ska det stå. 
  • SweeneyTodd
    jerome2 skrev 2019-04-15 16:53:08 följande:
    Hur skulle ditt liv se ut idag om du "levt ditt liv rätt"?
    Jag skulle inte haft LPT/ÖPT(öppen psykiatrisk tvångsvård), jag skulle haft körkort, jag skulle inte bott på det stället jag bor på nu, jag skulle vara klar med universitet. 
  • Fjäril kär
    SweeneyTodd skrev 2019-04-15 17:02:22 följande:

    Den största anledningen också, ska det stå. 


    Vad är det du tror att du missat för att du inte gjort det?
  • Aniiee
    SweeneyTodd skrev 2019-04-15 17:02:22 följande:
    Den största anledningen också, ska det stå. 
    Om det är ditt största bekymmer/sorg så ska du fan vara överlycklig. Grattis.
    I have a growing lack of disgust for you
  • SweeneyTodd
    Fjäril kär skrev 2019-04-15 17:05:50 följande:
    Vad är det du tror att du missat för att du inte gjort det?
    Att det är något man ''ska'' ha gjort efter ha gått ett högskoleförberedande program. 

    Jag vet, inte ett starkt argument direkt, men jag mår dåligt utav det. 
Svar på tråden Ångest över ålder