• SweetBabe26

    Känslan av att ge upp

    Att äns sätta ord på det jag känner vill jag inte för det är så mycket känslor, jag är oerhört glad för det livet jag har med sambo barn å djur. Har väntat i flera år på att äntligen få bli gravid igen men genom åren har jag insett att jag blir så fruktansvärt nere å ledsen just för att min barnlängtan är så stor att jag blockerar mej själv just för att inte bli mer ledsen. Förstår hur min sambo tänker helt det som är mest jobbigt är ju att minst varje år blir man påmind om barn hit å barn dit runt mej å är jag inte helt stark blir jag väldigt nere som innan idag fick jag strunta i att vara på Facebook då det blev för mycket. Jag kan vara glad åt vänner som är gravida men känner inget men det blir ju så eftersom man skyddar sig själv. Förra året när jag var nere lovade min sambo mej att han ska säga till när han är redo. Mina närmaste vänner säger att jag inte ska ge upp hoppet men helt ärligt känns det som hoppet nästan försvinner mer å mer. Att jag äns sätter ord å skriver här det är för mej oerhört svårt. Jag hänger kvar även om det känns som jag gett upp . Någon som känner igen sej så skriv gärna

  • Svar på tråden Känslan av att ge upp
  • Anonym (Barnlös)

    Lite rörigt och bitvis svårtolkat inlägg, men som jag förstår det hela så vill du ha fler barn, men inte din sambo?!

    Att ha en stark barnlängtan kan jag relatera till, då jag och min sambo har försökt få barn i flera år utan att lyckas. Inte ens med hjälp av IVF har vi kunnat få barn, så hade jag varit i din situation hade jag varit obeskrivligt tacksam, men nu är jag dessvärre inte i din situation.. Vi har både syskon, vänner och bekanta som väntar både andra, tredje och fjärde barnet och själva så sitter vi här och längtar efter ett barn som vi kanske aldrig någonsin kommer att kunna få.. Vad jag vill ha sagt med detta är att Jo, det är tufft och jävligt jobbigt att leva med en längtan efter barn och att livet ibland är fruktansvärt orättvist, men livet går ändå vidare och man måste hitta strategier för att kunna fortsätta leva det.

  • SweetBabe26
    Anonym (Barnlös) skrev 2019-04-16 23:33:40 följande:

    Lite rörigt och bitvis svårtolkat inlägg, men som jag förstår det hela så vill du ha fler barn, men inte din sambo?!

    Att ha en stark barnlängtan kan jag relatera till, då jag och min sambo har försökt få barn i flera år utan att lyckas. Inte ens med hjälp av IVF har vi kunnat få barn, så hade jag varit i din situation hade jag varit obeskrivligt tacksam, men nu är jag dessvärre inte i din situation.. Vi har både syskon, vänner och bekanta som väntar både andra, tredje och fjärde barnet och själva så sitter vi här och längtar efter ett barn som vi kanske aldrig någonsin kommer att kunna få.. Vad jag vill ha sagt med detta är att Jo, det är tufft och jävligt jobbigt att leva med en längtan efter barn och att livet ibland är fruktansvärt orättvist, men livet går ändå vidare och man måste hitta strategier för att kunna fortsätta leva det.


    Min sambo är osäker om han vill ett till barn att han är osäker är för jag fick missfall 2012 å det tog oerhört mycket på honom. Han ville ha bättre ekonomi oxå med stabilt jobb å det förstår jag. Nu har vi ett mycket bättre liv ekonomiskt då han fick ett bra jobb. Jag är tacksam för det vi har tillsammans å jag tjatar aldrig på honom om barn då jag vet att han ska säga till när han är redo igen. Jag kan må bra 1år sen får jag börja om från början igen med mej själv man kan säga att det är som ett krig med mej å mina känslor. Jag tar mej alltid upp igen även om det känns hopplöst. Att förstå din känsla å inte kunna få ett barn måste vara fruktansvärt *Styrke kramar i massor till dig*
Svar på tråden Känslan av att ge upp