• Anonym (greo)

    Träningsredskap, 35 års gräns??

    Köpte en crosstrainer från Jula för att komma igång med träningen efter längre tids sjukskrivning. Noterade att det stod att man ska kontakta läkare om man börjar när man är äldre än 35 år. Nu är jag precis fyllt 33 men varför denna gräns? Varför har man satt denna gräns? Känns som ingen läkare kommer ta an sig någon med såna frågor iallafall nu när husläkare är ett minne blott, ty här finns bara stafettläkare...

  • Svar på tråden Träningsredskap, 35 års gräns??
  • Aniiee

    Typskt amerika-tänk. De köper sig fria med detta så att ingen kan stämma dem om det sker en olycka.


    I have a growing lack of disgust for you
  • sextiotalist
    Anonym (greo) skrev 2019-04-17 13:24:48 följande:

    Köpte en crosstrainer från Jula för att komma igång med träningen efter längre tids sjukskrivning. Noterade att det stod att man ska kontakta läkare om man börjar när man är äldre än 35 år. Nu är jag precis fyllt 33 men varför denna gräns? Varför har man satt denna gräns? Känns som ingen läkare kommer ta an sig någon med såna frågor iallafall nu när husläkare är ett minne blott, ty här finns bara stafettläkare...


    Låter... knäppt. Jag började träna efter 50, för sjutton, när man är 35 så är man fortfarande ung i kroppen, fast de refererar väl till USA där man antingen är väldigt vältränad eller inte alls. Så har man en rejäl övervikt, den längsta motionsrundan är från ytterdörren till bilen så...
  • Anonym (greo)
    sextiotalist skrev 2019-04-17 13:33:40 följande:

    Låter... knäppt. Jag började träna efter 50, för sjutton, när man är 35 så är man fortfarande ung i kroppen, fast de refererar väl till USA där man antingen är väldigt vältränad eller inte alls. Så har man en rejäl övervikt, den längsta motionsrundan är från ytterdörren till bilen så...


    Har ju tränat förut, men det var på cykel. Nu har jag ju varit relativt inaktiv länge så kondisen är ju förjävlig... Det här var ju ett bra sätt att komma igång tänkte jag.
  • Anonym (Jaha)

    Haha känner man sig inte gammal så finns det alltid någon person eller en produkt som påminner dig. Träna fort TS, du har bara 2 år på dig.

  • Anonym (greo)
    Anonym (Jaha) skrev 2019-04-17 14:10:57 följande:

    Haha känner man sig inte gammal så finns det alltid någon person eller en produkt som påminner dig. Träna fort TS, du har bara 2 år på dig.


    Oh shit, nu jävlar ska byggas kondis. *skratt*

    Kommer bli så jääävla biffig. Jag postar en bild om 2 år när gränsen är nådd, så ska jag utnyttja min åldersrätt och kräva pengarna tillbaka från Jula sen :P
Svar på tråden Träningsredskap, 35 års gräns??