• Ev95

    Var det en nidblödning?

    Hej behöver skriva av mig lite och lite frågor, är på ÄL+11 myste med min man 2 dagar innan ÄL, har en app där jag i månader registrerat så har rätt bra koll på när ÄL inträffar, började på ÄL+6 ha molande värk som påminde om svag mensvärk, på ÄL+7 hade jag fortfarande den molande värken och sen mot kvällen fick jag en lätt rosa blodblandad flytning.

    ÄL+8 mådde jag hyffsat bra men på ÄL+9 kom den molande värken tillbaka och har hållt på sedan dess dom senaste två dagarna har jag fått mer värk som blir starkare och även molande värk i ljumskar, höften och rygg, känner mig typ spänd och vid vissa tillfällen känns det stickande runt livmodern. Har även idag känt mig yr vid några tillfällen.

    Jag är alltså nu på BIM-4 och tog ett clearblue test som ska vara extra känslig men den visade negativt.

    Jag har dock kostokondrit som är en inflammation mellan revbenen i brosket så har konstant redan ont i brösten så kan ej avgöra om dom gör mer ont på grund av det, har även haft problem med magkatarr då jag åt en del diklofenak så illamående har jag varit konstant ändå så där kan jag inte heller tolka något säkert.

    Desto mer jag googla desto mer känns det som att jag är gravid men samtidigt har jag hamnat på många trådar där kvinnor varit skengravida..

    Och det väcker en tanke inom mig ifall det är möjligt att vara skengravid och ändå få en nidblödning?

    Förstår självklart att det kunnat vara någon typ av mellanblödning men har alltid haft en regelbunden mens och aldrig några mellanblödningar.

    Och om man är skengravid kan man då signalera kroppen om att framkalla symptom man inte visste hörde till en graviditet?

    För jag visste inte ens vad en nidblödning var innan jag googlade.

    Längtar efter att få bilda en liten familj med min älskade och tänker ifall jag nu bör vänta med att ta ett nytt test förrän på BIM dagen, haha men det blir nog svårt att hålla sig för nyfikenheten är så stark men samtidigt rädslan för att bli besviken om mensen dyker upp..


    Nidblödning
Svar på tråden Var det en nidblödning?