• Anonym (Tio)

    Medicinering för adhd.. Elvanse/concerta kombinerat med antidepressiva.

    Hej har fått adhd diagnos i vuxen ålder, fick det i jan detta året. Började med concerta nån gång i feb kände dock inget, alltså inget alls gick upp till 54 mg. Fick ist börja med elvanse, men den ger mig heller inget utan ist bara ångest och mer depression. MEN i samband med medicinering för min adhd valde läkaren att sätta ut mina antidepressiva, har aldrig känt att dom hjälper mig tillräckligt men dom har fått mig att klara mitt liv som en robot, så till en viss del har det hjälpt.

    Nu har jag pratat med min läkare som vill jag igen ska gå tillbaka till concerta, börja med 36 igen sedan för att gå upp till 74mg, men hon trodde dock att jag ska kombinera med sertralin 50 mg.

    Jag är bara så trött på allt, vet att det tar tid,men fan hur många år ska man behöva må dåligt innan nått händer? fick vänta i 2 veckor innan hon ens hade tid o ringa upp mig.

    Är det någon här som hållt på mellan elvanese/concerta kombinerat med sertralin som kan berätta för mig hur det gått? Hur var ni på concerta? vs elvanese?
    Jag fick inga biverkningar av concerta och med elvanese var det enda positiva att jag fick ingen hunger.. aptitlöshet.. som då är en biverkning. jag gick tyvärr upp 15 kg sen i dec ca pga att ja mått så dåligt o bytt mellan mediciner.. det gör mig så klart nere för de kvittar vad jag än gör så går jag inte ner.. fast jag knappt ätit nått i tre veckor mer än en tredjedel portion vid frukost/middag så har jag ändå bara gått ner 2,5 kg.. jag vill fan inte börja gå upp igen de gör mig även nere, men sen så klart det viktiga är att jag mår bra det vet jag.. men åh är så trött på detta bara. Är det någon som har haft det med viktproblemen? och sedan börjat må bra och då har de släppt? jag har sökt för sköldkörtel m,m men de låg på 15, och de vanliga var 12-22, så visste de va lågt men ändå inte under gränsen.
  • Svar på tråden Medicinering för adhd.. Elvanse/concerta kombinerat med antidepressiva.
  • Anonym (Tio)
    Anonym (anonym) skrev 2019-04-18 10:55:13 följande:

    Problem med hormoner?


    vad tänker du då för hormoner?
  • Anonym (Tio)
    Anonym (anonym) skrev 2019-04-18 10:55:13 följande:

    Problem med hormoner?


    vad tänker du då för hormoner?
  • Benny Retro

    Som flerårig amfetaminmissbrukare vill jag påpeka att det är viktigt att du inte slarvar med maten. Om du inte äter så kommer du inte må bra, varken med eller utan amfetaminer. Effekten utav medicinen blir dessutom sämre om du inte tillför energi och näringsämnen.

    Du känner ingen hunger men din kropp skriker efter mat.

Svar på tråden Medicinering för adhd.. Elvanse/concerta kombinerat med antidepressiva.