• Anonym (Jag)

    Hur långt efter kan det göra ont egentligen?

    Åren får snabbt och nu är det ca 4 1/2 år sen sen terrorn slutade. Min exman misshandlade mig fysiskt men framförallt psykiskt. Vi separerade drygt ett år tidigare och sen eskalerande det snabbt. Jag var så rädd och hade svårt att bryta kontakten pga det. Men fick bra hjälp och kämpade på. Han gjorde sen fruktansvärda saker där han klarade sig utan straff, han är riktigt hal.

    Han hörde av sig i höstas helt out of the blue där han skrev till mig att han hoppas att jag förlåter honom för att vi inte har pratat på så länge och massa annat. Svarade aldrig. Han skrev igen men sen inget mer tack och lov. Känner ändå att det rev upp sår och det går i vågor. Fortfarande såhär efter flera år gör det ibland så ont. Rädslan finns kvar hos mitt barn också tyvärr.

    Är det normalt att det tar så lång tid och att det fortfarande kan göra så ont? Jag vill inte tänka på honom alls men fortfarande i perioder kan jag drömma jobbiga intensiva drömmar om allt.

  • Svar på tråden Hur långt efter kan det göra ont egentligen?
  • Anonym (Tar tid)

    Jag har också blivit misshandlad av min pappa. Det var 30 år sedan och såren jobbar jag fortfarande med. Jag har exempelvis svårt att lita på folk. Det blir dock bättre eftersom jag jobbar med problemet. Låt det ta tid och var rädd om dig och ditt barn.

Svar på tråden Hur långt efter kan det göra ont egentligen?