• youlightupmyworld

    Vad kan det vara?

    Hej! Hoppas alla mår fint!

    De senaste månaderna har jag träffat någon och vi har regelbundet sex. Dock har jag märkt att flera gånger efter vi har legat känns det som att jag har fått en urinvägsinfektion. Jag känner mig otroligt kissnödig, men det går inte att kissa och jag har ont när det väl går, vilket är de klassiska symptomen för urinvägsinfektion. Det underliga är att det kan komma väldigt plötsligt, typ på 15 min och sedan varar det oftast några timmar, max 1-2 dygn. På den korta tiden hinner man ju knappt springa och fixa antibiotika. Jag har dock hört att det är noga att man behandlar urinvägsinfektion så att det inte kommer till njurarna. Finns det även något jag kan göra för att undvika att detta händer? Jag går på toa direkt efter sex. Trodde först det kunde kopplas till när vi hade mycket sex under kort tid, typ flera gånger samma dag, men har även hänt när vi endast legat nån gång varannan dag. Detta är också något som kan ske lite väl ofta, typ 2 gånger i veckan. Det gör förjävligt ont och kan verkligen sabba dagen. Har aldrig tidigare varit någon som har lätt för att få urinvägsinfektion, utan det har kommit nu i samband med att jag träffar någon. Någon med erfarenhet av detta eller bara någon som ruvar på lite teorier?

  • Svar på tråden Vad kan det vara?
  • Anonym (K)

    Klamydia har liknande symptom som urinvägsinfektion.

  • Anonym (Droppen)

    Låter som klamydia. Och jag talar av egen erfarenhet..

  • Anonym (K)
    youlightupmyworld skrev 2019-04-20 21:09:06 följande:

    Vi båda är testade och rena!


    När testade ni er? Någon vecka efter att ni har haft sex?
  • Anonym (Klamydia)

    Låter som klamydia till 100%. Hade såna symtomer själv när jag hade blivit smittad av klamydia av ett ligg. Trodde det var uvi pga de symtomerna men det var klamydia. Blev så efter varje gång vi hade haft sex, även om jag gick på toa efteråt. Mitt råd till dig är att gå och testa dig en gång till för att vara säker.

  • Anonym (Klamydia)

    Kände dock även i omgångar flera dagar efter, men det du beskriver påminner mycket om det jag upplevde när jag hade det.

  • youlightupmyworld
    Anonym (K) skrev 2019-04-20 21:11:54 följande:
    När testade ni er? Någon vecka efter att ni har haft sex?
    Jag testade mig ca två veckor efter första gången vi låg. Det var negativt. Vi båda testade oss efter våra senaste ligg innan vi började träffas. Det var negativt för oss båda. Känns ju knasigt att det skulle vara klamydia då, men underligare saker har ju hänt.  
  • Anonym (K)
    youlightupmyworld skrev 2019-04-20 22:40:00 följande:

    Jag testade mig ca två veckor efter första gången vi låg. Det var negativt. Vi båda testade oss efter våra senaste ligg innan vi började träffas. Det var negativt för oss båda. Känns ju knasigt att det skulle vara klamydia då, men underligare saker har ju hänt.  


    Testa dig igen då. Otrohet är tyvärr inte helt ovanligt.
  • youlightupmyworld
    Anonym (K) skrev 2019-04-20 23:40:48 följande:
    Testa dig igen då. Otrohet är tyvärr inte helt ovanligt.
    Ja, jag får väl springa till UMO och höra. Kan alltid testa när jag är där. Är dock väldigt tveksam på otrohet men men. 
  • Anonym (K)
    youlightupmyworld skrev 2019-04-20 23:49:10 följande:

    Ja, jag får väl springa till UMO och höra. Kan alltid testa när jag är där. Är dock väldigt tveksam på otrohet men men. 


    Det är bra att du litar på din partner! Men det kan ju inte skada att kolla igen med tanke på dina symptom. Om du nu skulle fega och inte vågar gå dit så går det att köpa klamydia test på apotek. De kostar över 200:- och då ska man ta en tops och vrida om i sitt underliv, sedan skicka iväg med posten till ett labb och så får man en kod för att loggain på internet och se sitt provsvar.

    Men det är bäst om du åker till ungdoms, då kan de kolla om du har svamp, uvi, eller något annat som ger dina symtom och det är dessutom gratis!
Svar på tråden Vad kan det vara?