• Tazzme

    Försöker bli gravid efter Mirena

    Jag har haft Mirens-spiral i tre år och tog ut den för två och en halv vecka sen.

    Andra dagen efter uttagningen började jag blöda, var som att få mens, och blödde i ca fem-sex dagar.

    Har ingen aning om hurudan cykel jag har mera, eftersom jag inte just blödde under tiden jag hade spiralen, även om jag kunde ha lite värk vid ÄL och mens ibland, men höll ingen koll på tiderna.

    Vi har haft sex som vanligt, förutom de dagar jag blödde. Efter att jag slutat blöda kändes det som att det ungefär ?ploppade till? i sidan av magen. Tänkte att shit, kände jag min ägglossning sådär bra nu? För det var liksom just på rätt ställe, så att säga. Har nog som sagt var brukat kunna känna av det förr också, och nån gång innan spiralen tror jag att jag kunnat känna det rätt tydligt ibland. Om jag minns rätt. Var ju ett tag sen :)

    Hade också flytningar som verkade som ÄL-flytningar.

    Några dagar senare blödde jag igen, men helt annorlunda blödningar. Under några dagar kom det nu som då klart/färskt blod och flytningar. Påminde inte just alls om en normal mens.

    Hoppas ju det kam ha varit en nidblödning! Men vet att man ju också kan blöda lite från å till efter att ha tagit ut spiralen, så jag tror ju knappast jag haft sån tur att det lyckats direkt.

    Men började äta EPA-glandinkapslar en par veckor innan jag tig ut spiralen. Det ska visst vara bra för livmoderslemhinnan. Har ett lite äldre barn från förr (med en annan man, vi skildes) och hen kom på tredje försöket. Efter att jag börjat äta glandin.

    Så jo, såklart man hoppas. Men vet inte vad jag ska tro om allt, min naturliga cykel kan också vara rätt oregelbunden, så jag vet inte hur det är med den heller.

    Hur gick det för andra att bli gravid efter Mirena?

  • Svar på tråden Försöker bli gravid efter Mirena
Svar på tråden Försöker bli gravid efter Mirena