• Anonym (Hmm)

    Gravtest 2,5 vecka efter abort

    Har någon fått ett såhär klart plus nästan tre veckor efter en medicinsk abort?

  • Svar på tråden Gravtest 2,5 vecka efter abort
  • BernieLollo

    Hormonerna sitter kvar länge efter både missfall och abort. Ta det lugnt och ta inga fler gravtester i onödan.

  • Anonym (N)

    Njaaaa..... Vilken vecka gjordes aborten?

    Det kan ta tid för hormonerna att gå ur men de borde minskat på 3 v.

    Ta fler test (av ett o samma märke) och se att de minskar i styrka. Eller gå på en efterkontroll med ultraljud (som de borde erbjuda kan jag tycka....)

  • Anonym (Hmm)

    Jag var i v 6+1 enligt ultraljudet.

    Det testet på bilden gjorde jag igår kväll, höll mig 2 timmar och drack massor med vatten.

    Jag har tagit ett digitalt som visade 3+.

    Har ingen aning om dom erbjuder ultraljudskontroll igen :O

  • syntharen

    Tycker testet är väldigt starkt om det skulle vara hormoner kvar efter en abort i v 6+1. Mer troligt att du har rester kvar i livmodern, har du slutat blöda? Tycker du ska kontakta abortmottagningen och berätta att testet är väldigt starkt fortfarande och att du vill kolla så det inte är rester kvar.

  • Anonym (Hmm)

    Jag slutade blöda typ igår.

    Jag pratade faktiskt med dom idag och jag ska komma in nästa vecka på tisdag och kolla av, ska även göra ett nytt test då.

    Men ändå, sjukt starkt test, plusset kom innan ens kontrollstrecket dök upp . :O

  • syntharen
    Anonym (Hmm) skrev 2019-04-23 13:02:55 följande:

    Jag slutade blöda typ igår.

    Jag pratade faktiskt med dom idag och jag ska komma in nästa vecka på tisdag och kolla av, ska även göra ett nytt test då.

    Men ändå, sjukt starkt test, plusset kom innan ens kontrollstrecket dök upp . :O


    Vad bra att du fått tid för att kolla upp det. Ja det är ett väldigt starkt streck. Jag har varit med om att ha haft rester kvar efter jag tagit Cytotec efter ett uteblivet missfall, då hade jag också positivt test men inte i närheten av så starkt.
Svar på tråden Gravtest 2,5 vecka efter abort