• Niila

    Vad är det för fel på mig?

    Hej!

    Jag har de senaste typ tre månaderna mått ?konstigt?. Känt mig illamående, åksjuk och lite förkyld då och då. Plus att brösten varit stora och ömma som om jag var gravid. Gjort gravtest i slutet av varje månad som varit negativa och mensen har kommit regelbundet.

    Men så de sista veckorna har jag fått sjukt ond molande värk, ibland krampande, längst ner i magen. Som mensvärk fast mer (då jag oftast har väldigt mild mensvärk). Gör ont långt ner och ut mot ljumskarna, ibland även bak mot ryggen. Ibland gör det så ont att jag behöver vetepåse/alvedon. Det släpper alltid efter en stund men sen kommer det och går igen över dagen. Och brösten är tunga. Och jag är trött och sömnig.

    Men jag k a n ju inte vara gravid! Eller? Med negativa test och regelbunden mens? Så om det inte är det- vad fasen är det då?

    Någon som upplevt något liknande?

  • Svar på tråden Vad är det för fel på mig?
  • Niila

    Jag har bokat tid till läkare men de hade inget förrän den 20/5... Så jag får stå ut tills dess helt enkelt:/

  • Flaffy

    Det där låter som du har det rätt besvärligt. Du har ju gjort gravtest som var negativa. Min fundering är om du har lämnat något urinprov. Inte bara för teststicka utan en odling. Kanske även fundera på inflammation i livmoder och/eller äggstockar. Om du dessutom får feber ska du absolut söka akut.

    En annan tanke är du konsulterar 1177.

    Lycka till och krya på dig!

Svar på tråden Vad är det för fel på mig?