• Lilla Gs mamma

    Kissa ute

    Har en diskussion med min man, med anledning av att han lärt vår lille son att han skall torka bort de sista kissdropparna med handen och "tvätta" handen i gräset, när han måste kissa ute. Jag är förvånad - är det normalt att män gör så? Tycker själv det är lite äckligt och skulle föredra att de sista dropparna skakas av, men det tycker min man är äckligt - och att kalsongerna skulle lukta kiss.

    Så min fråga är, till alla män, hur gör ni/era söner?

  • Svar på tråden Kissa ute
  • argis11

    Måste vara troll.
    Ingen man torkar sig med händerna, man ruskar till snorren så flyger det iväg.
    Det lär man sig redan som barn av sig själv.

  • BurningDiamond

    Skaka är väl normalen. Å andra sidan så är ju urin sterilt(om det inte finns någon infektionssjukdom), så det är värre av att torka handen i gräset än av att bara torka snoppen med handen.

  • mammalovis

    Kissar utomhus gör man ju bara i skogen eller i krisfall, så det lär ju inte behöva hända särskilt ofta.

    På skolan jag jobbar på har vi haft elever som kissat på skolgården under rasten, vilket inte är tillåtet. Så det är ju dumt att lära in sådana beteenden. Men ni kanske vill att han kissar ute i den privata trädgården?

  • Lilla Gs mamma
    BurningDiamond skrev 2019-04-27 00:14:31 följande:

    Skaka är väl normalen. Å andra sidan så är ju urin sterilt(om det inte finns någon infektionssjukdom), så det är värre av att torka handen i gräset än av att bara torka snoppen med handen.


    Tack. Jag vet ju inte vad som är vanligt, tyckte bara det var konstigt.
  • Lilla Gs mamma
    mammalovis skrev 2019-04-27 21:39:56 följande:

    Kissar utomhus gör man ju bara i skogen eller i krisfall, så det lär ju inte behöva hända särskilt ofta.

    På skolan jag jobbar på har vi haft elever som kissat på skolgården under rasten, vilket inte är tillåtet. Så det är ju dumt att lära in sådana beteenden. Men ni kanske vill att han kissar ute i den privata trädgården?


    Tack för ditt svar. Lite OT, men vi bor på landet och är ute mycket, ofta en bit från huset så vi hinner inte alltid till en toalett när han blir nödig. Därför blir det en del skvättande ute...
  • Lilla Gs mamma
    argis11 skrev 2019-04-26 22:44:05 följande:

    Måste vara troll.

    Ingen man torkar sig med händerna, man ruskar till snorren så flyger det iväg.

    Det lär man sig redan som barn av sig själv.


    Inte om man har en far som lär en annat...
Svar på tråden Kissa ute