• Anonym (Erik)

    Ovårdad kassör

    I Affären jag handlar i finns det en kassör med grymt ovårdat hår!

    Det ser inte fräscht ut bland alla livsmedlen, inte heller när det ligger massa lösa hårstrån på hans axlar.

    Nu undrar vi om detta verkligen är ok? Är detta acceptabelt när man jobbar som kassör och serviceperson!?

  • Svar på tråden Ovårdad kassör
  • Mompreneur

    Håller med - renlighet måste man ändå kunna kräva!

  • Praktisk58

    Testa att gå till en annan kassa, eller byt affär.

    Tvångsklippning har man bara I det militära.

  • Anonym (mmm)

    Du får väl framföra det till butikens chef. Kan vara så att det är en person som arbetstränar. 

  • Tiina87

    Nu har du startat x antal trådar om denna kassören om saker du stör dig på. Varför tar du inte och byter affär?

  • Anonym (Erik)
    Mompreneur skrev 2019-04-28 17:35:53 följande:

    Håller med - renlighet måste man ändå kunna kräva!


    Äntligen en vettig person
  • Anonym (Erik)
    Praktisk58 skrev 2019-04-28 17:52:20 följande:

    Testa att gå till en annan kassa, eller byt affär.

    Tvångsklippning har man bara I det militära.


    Varför ska JAG flytta på mig för? Det är han som börjat jobba i min butik där jag handlat i OTALIGA år.

    Det är HAN som ska ändra på sig!!
  • Anonym (Erik)
    Anonym (Byt) skrev 2019-04-28 18:31:03 följande:

    Byt butik.


    Han ska byta! Har handlat där i nästan 30 år!!
  • Anonym (Erik)
    Tiina87 skrev 2019-04-28 18:39:30 följande:

    Nu har du startat x antal trådar om denna kassören om saker du stör dig på. Varför tar du inte och byter affär?


    OM du hade varit insatt i min situation så hade du förstått! Och om du hade läst allt jag skrivit.

    Konkurrenten ica har stängt! Finns bara en turkaffär där jag bor, förutom denna butik som JAG handlat nästan 30 år i!!
  • Tiina87
    Anonym (Erik) skrev 2019-04-29 11:13:44 följande:

    OM du hade varit insatt i min situation så hade du förstått! Och om du hade läst allt jag skrivit.

    Konkurrenten ica har stängt! Finns bara en turkaffär där jag bor, förutom denna butik som JAG handlat nästan 30 år i!!


    Det spelar ingen roll. Det är du som stör dig på denna stackars kassören att du startar nedvärderande trådar som i vissa fall är på gränsen till förtal.

    Du får byta butik oavsett om du handlar där i 30 år. Gå till turkaffären istället eller ta bussen till någon annan affär.
Svar på tråden Ovårdad kassör