• Moder91

    Kan jag vara gravid?

    Kan jag vara gravid, eller är det kroppen som spökar?

    Hade ägglossning den 14e (söndag) jag tog ett test som visade positivt direkt.

    Har haft sex innan och efter ägglossning.

    Min beräknade mens var den 28e (söndags)

    Vi hade sex lördags den 27e (vilket brukar få igång min mens)

    Direkt efter sexet kom det som en liten röd fläck men inget mer sen.

    Har idag haft en flyttning med lite ljusrosa/röd flyttning lite som vatten.

    Men har nu slutat, det var inte så mycket som kom och bara när jag torkat mig.

    Har även testat gravtest den 28e några timmar efter sex. (Sov en stund efter)

    Testet visade negativt. Kanske för att vi hade haft sex? Om killen kommer i en?

    Jag har under det senaste dagarna mått väldigt illa plötsligt, fått springa till toaletten.

    Har ömma bröst, mer än vanligt.

    Yrsel och svettningar.

    Kissar hela tiden XD

    Men känns som att jag mensvärk, trodde mensen skulle komma hela kvällen igår och sprang och tittade men ingenting.

    Är det vara mitt huvud som spelar ett spratt med mig?

    Ska också tillägga att min mens är otroligt punktlig och kraftig.

  • Svar på tråden Kan jag vara gravid?
  • Moder91

    Okej, hade nämligen liknade symtom med tidigare graviditet men visade positivt väldigt sent. Ca 2 veckor efter beräknad mens

  • Moder91

    Ska tillägga att vi försökt bli gravida i ca 4 år och aldrig haft dom här symtomen och aldrig någon typ han mellan blödning eller liknande.

    Sen när min mens kommer så är det som att sätta igång en kran.

  • Moder91

    Efter jag la ut det här vid 12 tiden hade jag inga rosa flyttningar eller dylikt.

    Väntade till 14:30 och tog ett gravtest, det visade positivt!!! :D

    Men....

    När jag skulle torka mig var det brunröd flyttning på pappret.

    Nu är det mer som vatten med typ ljusrött i...

    Blir så orolig!!

    Kan det vara missfall?

    Eller behöver jag inte vara orolig?

  • Kanelis

    Stort grattis! Vilken lycka efter fyra års försök. Själv hade jag inga blödningar när jag var gravid, men har förstått att det inte är helt ovanligt att man småblöder lite i början. Lycka till med graviditeten!

  • ALM82

    Det du kan göra nu är att vänta. Blir testet svagare så kan det vara missfall men blir det starkare så är det förmodligen en graviditet!

Svar på tråden Kan jag vara gravid?