• Nybbo

    Bra blodvärden men sjukdomskänsla

    Hej jag har mått lite taskig ett tag med illamående och dålig aptit men när jag mådde riktigt dåligt med illamående och dålig aptit och en allmän sjukdomskänsla i c:a 8-9 veckor och såg riktigt blek ut i ansiktet och frusenhet i kroppen och matthet och blek som ett papper i ansiktet. Men försökte jobba på som vanligt men en gång så skickade min chef hem mig från jobbet han tyckte jag såg riktigt blek ut i ansiktet. Men i detta elände så fick jag svar på mina prover som jag lämnat och det var blodprov avföringsprov och brov från lever,kördkörltel m,m och allt var ok. Men nu till den stora frågan hur kan man ha bra blodvärden m,m men ändå se så fruktansvärt blek och tanig ut och har en stark sjukdomskänsla i kroppen det är för mig en gåta men jag hade inte någon feber Kan man ha en liten tumör eller någon sjukdom som är på gång i kroppen eller något annat skum sjukdomar som inte syns på blodprov m,m

  • Svar på tråden Bra blodvärden men sjukdomskänsla
  • Starka

    Kan handla om hur du tar hand om dig rent allmänt. Äter, dricker och sover du som man ska?

  • Nybbo
    Starka skrev 2019-05-01 03:11:52 följande:

    Kan handla om hur du tar hand om dig rent allmänt. Äter, dricker och sover du som man ska?


    Jag sköter om mig hyfsat med träningen och hyfsad bra mat på veckorna men vill gärna äta lite godare på helgerna och detta var när jag var piggare. Men nu orkar jag inte träna så mycket och min energi går till att jobba och har tyvärr inte speciellt bra aptit och jag har i 5 månader har haft stora problem med illamående och dålig aptit och matthet i kroppen som kommer och går och frusenhet och är fortfarande inte ok. Så sjukvården kan tyvärr inte göra något mer eftersom allt ser bara bra ut prover m,m men jag tror personligen att jag har problemen med buksportkörteln. Och jag funderar faktiskt på att göra en helkropps scanning med stor kropps undersökning och det kostar en del pengar men när det gäller hälsan så är pengar inte så viktigt. Och måste små äta lite då och då eftersom annars så blir jag matt i kroppen frusen och jag vill veta ganska snabbt vad det är som är fel på mig. Och en depression är det inte jag känner min kropp bra och måste försöka att äta ganska mycket mat när jag mår bra annars tappar jag i vikt tyvärr man 50 år och i hyfsad form.
  • 123lllllll
    Nybbo skrev 2019-05-01 12:36:35 följande:

    Jag sköter om mig hyfsat med träningen och hyfsad bra mat på veckorna men vill gärna äta lite godare på helgerna och detta var när jag var piggare. Men nu orkar jag inte träna så mycket och min energi går till att jobba och har tyvärr inte speciellt bra aptit och jag har i 5 månader har haft stora problem med illamående och dålig aptit och matthet i kroppen som kommer och går och frusenhet och är fortfarande inte ok. Så sjukvården kan tyvärr inte göra något mer eftersom allt ser bara bra ut prover m,m men jag tror personligen att jag har problemen med buksportkörteln. Och jag funderar faktiskt på att göra en helkropps scanning med stor kropps undersökning och det kostar en del pengar men när det gäller hälsan så är pengar inte så viktigt. Och måste små äta lite då och då eftersom annars så blir jag matt i kroppen frusen och jag vill veta ganska snabbt vad det är som är fel på mig. Och en depression är det inte jag känner min kropp bra och måste försöka att äta ganska mycket mat när jag mår bra annars tappar jag i vikt tyvärr man 50 år och i hyfsad form.


    Hej

    Fick du reda på vad din blekhet berodde på?

    Har samma symtom som dig.
Svar på tråden Bra blodvärden men sjukdomskänsla