• Johanna1986

    Hur snabbt efter att utredningen är klar kan man påbörja behandling?

    Hej!

    Som frågan lyder. Vi ska påmöye med ivf kliniken snart. Vi vet varför vi behöver hjälp då jag inte har några äggledare kvar efter två utomkvedshavandeskap. Vi har barn sedan tidigare å hade då lätt för att bli gravida.

    Kliniken menar på att hans sperma behövs inte analyseras å mig vet de varför jag ibte kan bli gravid.

    Så nu till min fråga. Hur snabbt efter att man fått sista mötet på ivf till de att man påbörjar behandling brukar de vara? Kan man börja direkt? Eller vad händer?

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Hur snabbt efter att utredningen är klar kan man påbörja behandling?
  • Ellie

    Är det en privat klinik ni skall till? När vi var på en sådan klinik för ca 7 år sedan så hade vi först ett möte, och då bestämdes att vi skulle börja nästa gång jag fick mens, vilket var ca 1 v senare. Inom en månad efter första mötet var jag gravid (vi körde kort protokoll).

  • Johanna1986

    Ja de e privat klinik. Ja ska vara precis dagarna inna ägglossning när vi ska till kliniken. Måste man vänta till den mensen då? Vi ska dit 5juni. Hinner man med då innan semestrarna börjar????


    Ellie skrev 2019-05-02 15:32:22 följande:

    Är det en privat klinik ni skall till? När vi var på en sådan klinik för ca 7 år sedan så hade vi först ett möte, och då bestämdes att vi skulle börja nästa gång jag fick mens, vilket var ca 1 v senare. Inom en månad efter första mötet var jag gravid (vi körde kort protokoll).


  • Ellie

    Inte helt säkert att ni hinner starta innan semestern, men det beror förstås på just den kliniken och på vilket protokoll ni skall använda. Annars kan jag tänka mig att ni får börja i augusti.

Svar på tråden Hur snabbt efter att utredningen är klar kan man påbörja behandling?