• Åsa

    tågtabeller Europa?

    Någon som vet en bra söksite där det går att söka på tåg över _flera_ länder i Europa utan att söka ett land/bolag i taget? En riktig tågsite alltså, inte sådana som låtsassöker på tåg för att sedan föreslå  typ tåg eller buss fast det går tåg på sträckan. Om möjligt en som säljer biljetter också. Eller någon hyfsad resebyrå på utlandståg? SJ har väl lagt ner sin?
    Testat Deutsche Bahn som verkar funka bra Sverige-Tyskland men som ger väldigt konstiga träffar när man ska längre. (typ till annan stad/land än man angett som resmål, tar förbindelser med mindre bytestid än man ställt in etc).

  • Svar på tråden tågtabeller Europa?
  • snedtak

    Railplanner brukar vara ett vanligt tips. Loco2.com och och trainline.eu är två andra. 

    Facebookgruppen Tågsemester har många bra länkar. Om man inte har Facebook finns en webbsida med viss info här: https://www.tagsemester.nu/tips

    Resebyråer som bokar tåg är tex. Centralens resebyrå i Kalmar  (har långt väntetider just nu), Tågbokningen, Alingsås resebutik och Biljettbutiken.com.

    Här kan man tex läsa om olika sätt att köpa biljetter på: https://www.seat61.com/Europe-train-tickets.htm
    T
    yvärr kan det vara lite knöligt. Det beror p att det finns många olika privata tågbolag som trafikerar olika länder, så det är inte ens så att man kan boka alla tåg i ett land på samma sida.

  • Åsa

    Tack för svar. Snabb koll ger tyvärr, samma konstigheter med Loco2.com som jag hade på t ex Deutsche Bahn, typ att jag söker på biljetter till Lissabon och flera av förbindelserna går till helt andra orter (och länder). Trainline hittade å andra sidan inga förbindelser alls på de sträckor jag kollade.
    Jag får titta igenom resten av tipsen.

  • Kusinen
    Åsa skrev 2019-05-04 00:50:52 följande:

    Tack för svar. Snabb koll ger tyvärr, samma konstigheter med Loco2.com som jag hade på t ex Deutsche Bahn, typ att jag söker på biljetter till Lissabon och flera av förbindelserna går till helt andra orter (och länder). Trainline hittade å andra sidan inga förbindelser alls på de sträckor jag kollade.

    Jag får titta igenom resten av tipsen.


    Jag har använt Rail planner för att kolla tågförbindelser och tider men har sedan bokat biljett på de nationella sidorna.
Svar på tråden tågtabeller Europa?