• Dappen

    Ha gjort bekant gravid

    Är en vanlig gift man på 60+ som har en kvinnlig bekant sedan länge och efter en tid med mer intimt umgänge så är hon nu gravid hon är 40

    Och singel ...hon vill behålla barnet men jag vill inte bli pappa igen . Så jag har bett henne att inte ange mej som pappa ....eller vad ska jag göra ....

  • Svar på tråden Ha gjort bekant gravid
  • Mackan87

    Tja, hon skulle kunna reagera som min vän, som befinner sig i exakt samma situation där mannen som gjort henne gravid inte heller vill att han ska berätta att han är pappan: hon bad honom dra åt helvete och menade att hon aldrig i hela jävla livet frivilligt skulle dra på sig rollen som byhoran som inte vet vem som är pappan är.

    Jag skulle inte heller gilla ditt svar. Ni var två om det, och nu får båda ta konsekvenserna. Så enkelt är det. Sen kan inte hon tvinga dig till att ta ansvar och ha umgänge mm, lika lite som du kan tvinga henne att göra abort. Men för barnets skull så är det väl ändå bättre att hen får veta vem du är, även fast du inte är närvarande. Vilket jag hoppas att du ändå ska vara såklart, även det för barnets skull.

  • viseversa

    Hon måste ange vem som är papan. Varför ska du komma undan ansvar för en unge du knullat dig till bakom ryggen på din fru? Dessutom ska du betala underhåll i 18 år framöver. 

  • Xenia

    Jag hoppas hon tänker mer på sitt barn än på dig. Barnet behöver veta vem som är dess far, hen behöver underhåll och den dag du dör har barnet rätt till sin laglott.

    Om du är över 60 år borde du kunnat behärska dina drifter. Eller åtminstone använt kondom.

  • BeautifulLiz
    Dappen skrev 2019-05-04 12:09:51 följande:

    Är en vanlig gift man på 60+ som har en kvinnlig bekant sedan länge och efter en tid med mer intimt umgänge så är hon nu gravid hon är 40

    Och singel ...hon vill behålla barnet men jag vill inte bli pappa igen . Så jag har bett henne att inte ange mej som pappa ....eller vad ska jag göra ....


    En "vanlig gift man" som knullar andra än sin fru?.

    Du vill inte bli pappa? Synd om dig.
    Varför skulle hon ställa upp och låtsas vara lättfotad för att du ska slippa ta ditt ansvar?

    Hoppas din fru lämnar dig. Det vore rätt åt dig.
  • viseversa

    Vasd menar du med "eller vad ska jag göra?" kanake ta ditt ansvar? För du kan inte tvinga henne till abort. Det är en av få fördelar man har som kvinna i sverige att man själv bestämmer om man ska göra abort eller inte. Du har alltså ingen talan alls där.

  • BurningDiamond

    Klart hon ska skriva dig som far om du var spermadonatorn. Och självklart ska du betala underhåll de närmaste 18 åren. Och klart barnet ska ärva dig en dag.

  • Tow2Mater

    Läs tråden "Min 13-åring ska bli pappa" så får du ett perspektiv och inser hur bra din situation är, du har inte mycket att klaga over och har lätt att gora vad du vet är rätt.

  • tjockobbe

    Hon måste ange en pappa.

    Däremot kan du låta henne få hela vårdnaden så blir det inte tjafs på den biten. Sen har du ju underhåll som ska betalas också. Du kan ju försöka förklara det för din fru redan nu.

    Vill man inte ha barn skyddar man sig.

  • Tecum
    LillaJag06 skrev 2019-05-04 16:15:15 följande:
    Man skulle kunna tro att en man som är 60+ vet hur ett barn blir till.
    Ja man slutar aldrig förvånas.
    Lugn, bara lugn! Det är en påhittad manshatartråd, ingen 60-åring i världen som gjort det TS påstår han gjort skulle skriva på ett kvinnoforum och fråga vad han skulle göra i denna situation. Han vet alternativen, varför skulle han utsätta sig för spott och spe här?
Svar på tråden Ha gjort bekant gravid