• Sobioor

    ÄL trots annat sekret/flytning?

    Kan man ha ägglossning trots att man inte har de där äggviteliknande sekretet/flytningen?

    Fick glad gubbe på clearblue's digitala äl test i förrgår men hade aldrig några "klassiska" äl flytningar. Först idag så har jag men de är mer vattniga & lite lite vita/mjölkiga eller hur jag sak förklara?

    Kan jag ha haft äl men att de kanske inte va den mest gynsamma miljön för spermierna då helt enkelt ? Kan tillägga att jag idag har mer ont i äggstockar och känner mig mer svullen än då jag enl testet hade äl :/. Har vi missat chansen nu denna månad? Vi myste till det i förrgår och i går, borde vi försöka även idag eller är det too late?

  • Svar på tråden ÄL trots annat sekret/flytning?
  • oshark

    Ja det kan man. Jag har bara fått äggviteflytningar en gång och då blev det inte ens någon ÄL. Nu är jag gravid i v 8 och hade inga märkbar ÄL-flytningar (men positivt ÄL-test och temphöjning och sen då graviditet bekräftade att ÄL skett).

    Dock stämmer det som du säger att det inte alls är en lika gynnsam miljö om man inte har ÄL-flytningar och man kanske inte kan räkna med att spermierna överlever i fem dagar vilket är max vid gynnsamma förhållanden.

    Gå in på Vulverine (Jenny Koos) på Facebook, hon har massa bra info om sekret och flytningar.

  • Sobioor
    oshark skrev 2019-05-08 20:33:29 följande:

    Ja det kan man. Jag har bara fått äggviteflytningar en gång och då blev det inte ens någon ÄL. Nu är jag gravid i v 8 och hade inga märkbar ÄL-flytningar (men positivt ÄL-test och temphöjning och sen då graviditet bekräftade att ÄL skett).

    Dock stämmer det som du säger att det inte alls är en lika gynnsam miljö om man inte har ÄL-flytningar och man kanske inte kan räkna med att spermierna överlever i fem dagar vilket är max vid gynnsamma förhållanden.

    Gå in på Vulverine (Jenny Koos) på Facebook, hon har massa bra info om sekret och flytningar.


    Tack snälla för ditt svar :) då finns det hopp med andra ord! Tack ska in och kika där, och stort grattis till graviditeten. Hur långt gången va du när du plussade?
  • oshark
    Sobioor skrev 2019-05-09 10:33:46 följande:

    Tack snälla för ditt svar :) då finns det hopp med andra ord! Tack ska in och kika där, och stort grattis till graviditeten. Hur långt gången va du när du plussade?


    Svagt plus ÄL+11, digitalt plus ÄL+12 (BIM)
  • Missempi

    Har nån något tips om hur man får mer av dessa flytningar?

    Har försökt att googla men hittar nästan ingenting..

    Tack på förhand!

  • oshark
    Missempi skrev 2019-05-10 15:48:08 följande:

    Har nån något tips om hur man får mer av dessa flytningar?

    Har försökt att googla men hittar nästan ingenting..

    Tack på förhand!


    Jag har hört att d-vitamin och typ rosenrot kan hjälpa.

    Jenny Koos (@vulverine på Insta och FB) har mycket bra info om sånt.
  • Missempi
    oshark skrev 2019-05-10 16:16:41 följande:

    Jag har hört att d-vitamin och typ rosenrot kan hjälpa.

    Jenny Koos (@vulverine på Insta och FB) har mycket bra info om sånt.


    Tack oshark!

    Jag va inne å läste på den fb sidan men hittade inget direkt om det.. ska gå in på insta och kolla om jag hittar något.

    Tack :)
  • Sobioor
    oshark skrev 2019-05-09 11:04:14 följande:
    Svagt plus ÄL+11, digitalt plus ÄL+12 (BIM)
    Tack igen ^^, . Kollade läget idag och tappen är numera hård och stängd. Har vita /ljust ljust gula flytningar som är tjocka, vet inte om dom räkas som creamy (?). Hur va dina under lutherala fasen (om jag nu fråga nåt så personligt) nu innan du plussade? Hoppas så att det har tagit sig för oss denna gg, BIM  22/5 så är lååång väntan ännu :(
  • oshark
    Sobioor skrev 2019-05-12 17:52:42 följande:

    Tack igen ^^, . Kollade läget idag och tappen är numera hård och stängd. Har vita /ljust ljust gula flytningar som är tjocka, vet inte om dom räkas som creamy (?). Hur va dina under lutherala fasen (om jag nu fråga nåt så personligt) nu innan du plussade? Hoppas så att det har tagit sig för oss denna gg, BIM  22/5 så är lååång väntan ännu :(


    Jag kommer knappt ihåg, men vet att jag hade mer än vanligt, men inte varje dag. Några dagar tror jag de kändes vattniga och så ibland kom det någon dag med krämiga där jag hade massa i trosan.
Svar på tråden ÄL trots annat sekret/flytning?