• amsway

    Orkar snart inte mer, 2-åring som slåss.

    Hej.

    Hoppas ni ska kunna hjälpa mig och ge mig några tips som funkar. Håller snart på att bryta ihop.

    Vi har en oftast ganska glad och fin lite kille på snart två år hemma. Han har allt mer under senaste tiden blivit utåtagerande och slåss, sliter i håret på mig, bits ibland och kastar även grejer hela tiden. Han har aldrig brytt sig om att röra saker hemma men på senaste tiden vet jag inte hur mycket han haft sönder. Han kan även när vi sitter och leker kasta sina leksaker rakt i ansiktet på mig, vilket kan göra jävligt ont.

    Han är inte ledsen eller arg när han gör dessa saker utan han gör det typ då han är övertrött eller om han vill ha uppmärksamhet. Det funkar inte att såga åt han, spelar ingen roll hur mycket man höjer rösten, han bara flinar och fortsätter. Har försökt ignorera men det hjälps inte.

    Blir såå ledsen.

    Han är sen med talet så han pratar inte så mycket än mer än 10-15ord och eget språk. Dock förstår han ju vad man säger till honom så han vet mycket väl att han gör fel.

    Några tips på vad vi kan göra? Han är värst mot mig (mamman), detta problem visar sig inte på förskolan utan där är han snäll och kramas.

  • Svar på tråden Orkar snart inte mer, 2-åring som slåss.
  • Erica94

    Har tyvärr ingen lösning men har också en blivande tvååring som beter sig likadant. Sparkas, slåss, rivs, nyps och bits. Mycket riktat mot mig, men storebror får ta mycket också. Reagerar med skratt vid tillsägelser och blir hysterisk om jag säger ifrån och går bort från henne.

  • Thatwillbetheday

    Usch ja, min dotter hade en period när hon slog mig (bara, inte pappa), rev/nöp mig i ansiktet vilket gjorde fruktansvärt ont. Vi pratade jättemycket om det med henne, att man inte får göra så osv. Hjälpte nada. En dag började jag helt enkelt stortjuta (för att det gjorde ont). Hon blev helt perplex och bara stirrade på mig. Efter det har hon aldrig gjort om det.

Svar på tråden Orkar snart inte mer, 2-åring som slåss.