• ElloowT

    Starta förlossning själv

    Hej

    Väntar min 3dje och är idag i v36. Beräknad 12/6, men kroppen skriker och säger ifrån nu! Orkar inte va gravid längre, och detta är pga många olika anledningar och handlar inte om att jag bara inte vill mera.

    Har tid den 23 maj för prata om igångsättning och kolla då om tappen skulle va mogen. Så för att få beviljad behöver min kropp å tapp va mogen så min fråga är

    Finns det NÅGOT sätt att sätta igång förlossningen eller iallafall hjälpa kroppen på traven?

    Orkar inte höra massa om att kroppen avgör å blabla utan vill bara ha tips!!

  • Svar på tråden Starta förlossning själv
  • ElloowT

    Förstår att den troligtvis är omogen men hopas de finns nått man kan göra för å hjälpa den å mogna tills ja har samtal med läk ang igångsättning :)

  • Lislicious

    Jättenattljusolja ska hjälpa att mogna finns som rekommendationer på amerikanska sidor där den heter evening primrose oil. Även dadlar ska gynna men de kanske man skulle knaprat en längre tid. Flera gravida som skriver om primrose oil tar 500 mg per dag plus använder oljan även i underlivet har jag läst på flertalet bloggar och forum.

  • Anonym (bm)

    Det trista svaret är faktiskt nej. Bara att vänta. Det finns ingen vetenskap bakom råden. 

  • Anonym (Hej)

    Varför ens försöka starta en prematur förlossning om det inte är nödvändigt. Kan bli många dagar pä neonatal

  • Amvick

    Vi hade sex och han kom i mig. På natten gick mitt vatten ???? Kan ju vara ett sammanträffande också så klart ????

Svar på tråden Starta förlossning själv