• Catharina05

    Svårt att andas

    Hej, jag är förtidigt född och har astma jag har varit i ett bråk igår med mina föräldrar och det känns som sorgen är inne i mig och trycker jag har funderat på senaste tiden om döden och nu efter jag hade bråket så känns allt som ?jag orkar inte? jag brukar börja gråta över att tänka att jag har skola och att jag måste cykla, vet inte varför men mitt huvud har fått ordet cykla till en dålig sak, jag är även över viktig :( jag har försökt massa saker för att gå ner i vikt jag får ångest jag orkar inte leva så här jag har funderat på vatten diet att göra det nu i sommar för jag orkar inte! jag Är inte lika glad nu efter bråket häller och stör mig lätt på saker nån som vet vad detta är? Tacksam för svar

  • Svar på tråden Svårt att andas
  • Catharina05

    Jag gjorde ? med ? Kom upp om tecken sakerna ändras igen så menar jag att jag gjorde två stäck uppe vid var sida kan man säga men det blev frågetecken

  • Corujinha

    Hej! Hur går det med andningen idag? Känner du igen det som astma relaterat? Du skriver att du har ångest. Är det pga. Astma, övervikten, bråket eller kanske flera saker? Kanske behöver du kontakta en kurator för att ha någon att prata med? Jag vet inte vad vattendieten är men om du menar att du bara ska dricka vatten, det är inte en bra idé. Kroppen behöver energi och om man slutar äta kommer kroppen ställa in sig på svält och man går inte ner i vikt och man får ingen energi, det är farligt. Det är viktigt att äta balanderat och näringsrikt. Om du har problem med övervikt så får du fundera lite på hur du äter idag och om det är något som kan ändras, äter du mycket socker och rör på dig för lite?

Svar på tråden Svårt att andas