• Anonym (Eva-Lena)

    Torra slemhinnor

    Hej,


    Jag har på senare tiden upplevt att jag har torra slemhinnor i muttis. Det här påverkar mitt sexliv och jag känner obehag och lite smärtor när jag hoppar i säng med gubben min. Är det någon som har några bra tips/grejer som jag kan prova för att få bukt med det här problemetSkäms?

  • Svar på tråden Torra slemhinnor
  • Anonym (Tjej)

    Jag använder alltid kokosolja som glidmedel. Funkar jättebra både som förspel vid smekningar och under själva samlaget. Plus att det känns återfuktande i själva slidan och luktar gott! :)

  • Anonym (Tjej)

    Om det är på grund av tex klimakteriet så vet jag att det finns någon sorts östrogenkräm man kan använda lokalt i slidan. Men jag har inte så bra koll på det.

  • Anonym (Eva-Lena)
    Anonym (Tjej) skrev 2019-05-10 11:39:53 följande:

    Jag använder alltid kokosolja som glidmedel. Funkar jättebra både som förspel vid smekningar och under själva samlaget. Plus att det känns återfuktande i själva slidan och luktar gott! :)


    Åh tack för tipset! Finns det några fler bra?
  • KimLinnefeldt

    Finns glidmedel på Apoteket, olika sorter. Vi gillar en sort i en stor, lila tub (från RFSU?). Härligt kladdigt och halt för båda, för både smek och penetration. Luktar gott och smakar okej.

  • Anonym (Eva-Lena)

    Men finns det några bra tips för hur jag ska bli av med att ha allmänt torra slemhinnor i underlivet?

  • Anonym (östrogenkräm)
    Anonym (Eva-Lena) skrev 2019-05-10 17:51:09 följande:

    Men finns det några bra tips för hur jag ska bli av med att ha allmänt torra slemhinnor i underlivet?


    Det här är ren magi.
    www.apotea.se/ovesterin-vaginalkram-1-mg-per-g-15-g

    Du blir som ung igen i muttan och slipper all smärta och infektioner mm.

    Du tar den först som en kur varje dag för att bygga upp östrogenet igen,  sen underhåller man 2 ggr /vecka.


Svar på tråden Torra slemhinnor