• Miluci

    Är det en myt??

    Har läst om folk som säger ?kroppen försökte släppa ägget men misslyckades och då kan den försöka igen några dagar senare? är detta en myt eller något som faktiskt kan hända? Att man tex får positivt på ägglossningstest (LH ökning som ska släppa ägg) sedan negativa test och några dagar senare få positivt igen (inte att de reagerar på hcg utan att kroppen försöker släppa ett ägg igen då de misslyckades första gången)

    Någon här inne som vet om de är sant o kan hända? :)

  • Svar på tråden Är det en myt??
  • Erla

    Det är sant att det kan bli så. Det har skett mig ett par gånger och jag har dessutom fått det bekräftat. Ett positivt äl-test garanterar inte att ägget faktiskt släpper, utan visar bara på hormoner som ökar inför äl.

  • Miluci
    Erla skrev 2019-05-13 15:54:44 följande:

    Det är sant att det kan bli så. Det har skett mig ett par gånger och jag har dessutom fått det bekräftat. Ett positivt äl-test garanterar inte att ägget faktiskt släpper, utan visar bara på hormoner som ökar inför äl.


    När du fick de bekräftat hur många dagar efter första försöket till ägglossning kom den riktiga ägglossningen? :)
  • Erla
    Miluci skrev 2019-05-13 16:38:25 följande:

    När du fick de bekräftat hur många dagar efter första försöket till ägglossning kom den riktiga ägglossningen? :)


    Ca en vecka efter.
Svar på tråden Är det en myt??