• Xzx

    Pengar kvar från socialbidraget.

    Jag undrar vad som händer om man har pengar kvar från sitt socialbidrag från förra månaden. Påverkar det hur mycket man får nästa månad isf?


    Måste man göra av med allt eller kan man spara en del och isf hur mycket?


     


    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Pengar kvar från socialbidraget.
  • Tiina87
    Akidoki skrev 2019-05-15 07:14:32 följande:

    Eller så läser du inlägget igen.


    Vist kan jag läsa inläggen igen men det ändrar inte min kommentar.
  • pyssel
    Tiina87 skrev 2019-05-15 12:26:01 följande:

    Vist kan jag läsa inläggen igen men det ändrar inte min kommentar.


    Men kanske din språkförståelse.
    Alla hästar hemma
  • Tiina87
    pyssel skrev 2019-05-15 12:28:06 följande:

    Men kanske din språkförståelse.


    Inläggen ändras inte bara för att jag (eller andra) läser inläggen igen.

    Så vad du vill komma dra till? Har du läst inläggen av anonym (Jag)?
    Akidoki skrev 2019-05-15 07:14:32 följande:

    Eller så läser du inlägget igen.


    Har du läst inläggen Anonym (Jag)?

    Jag läsa de inläggen 20-tal gånger, det ändrar varken min kommen tar eller vad som står i inläggen.
  • Lånehajen
    Tiina87 skrev 2019-05-15 12:33:53 följande:

    Inläggen ändras inte bara för att jag (eller andra) läser inläggen igen.

    Så vad du vill komma dra till? Har du läst inläggen av anonym (Jag)?Har du läst inläggen Anonym (Jag)?

    Jag läsa de inläggen 20-tal gånger, det ändrar varken min kommen tar eller vad som står i inläggen.


    Ingenstans i inläggen står det att man inte får spara något alls. Du får läsa om inläggen ett varv till då.
  • Tiina87
    Lånehajen skrev 2019-05-15 13:22:54 följande:

    Ingenstans i inläggen står det att man inte får spara något alls. Du får läsa om inläggen ett varv till då.


    Eller så kan du läsa inläggen igen.
  • Anonym (Tvillingmamma)
    Tiina87 skrev 2019-05-15 13:26:55 följande:

    Eller så kan du läsa inläggen igen.


    Ingen annan verkar ha uppfattat (jag)s kommentar som du så du får nog ge dig i denna fråga och läsa om kommentaren. (Jag) har inte påstått att man ej får spara så lugna ner dig ett par snäpp.
  • Tiina87
    Anonym (Tvillingmamma) skrev 2019-05-15 13:37:38 följande:

    Ingen annan verkar ha uppfattat (jag)s kommentar som du så du får nog ge dig i denna fråga och läsa om kommentaren. (Jag) har inte påstått att man ej får spara så lugna ner dig ett par snäpp.


    Om du menar att det är så, så får du nog läs dennes inlägg igen.
  • Lånehajen
    Tiina87 skrev 2019-05-15 13:26:55 följande:

    Eller så kan du läsa inläggen igen.


    Varför ska jag göra det när det är din läsförståelse som är bristande? Anonym(Jag) svarar i det första inlägget på frågan om kvarvarande medel från förra månaden kan påverka nästa utbetalning att "nej det gör det inte" samt skriver även "du kan spara".

    Vänligen visa var Anonym(Jag) sagt något som antyder att denne inte skulle vara medveten om att man får spara x antal hundralappar.
  • pyssel
    Tiina87 skrev 2019-05-15 12:33:53 följande:

    Inläggen ändras inte bara för att jag (eller andra) läser inläggen igen.

    Så vad du vill komma dra till? Har du läst inläggen av anonym (Jag)?Har du läst inläggen Anonym (Jag)?

    Jag läsa de inläggen 20-tal gånger, det ändrar varken min kommen tar eller vad som står i inläggen.


    Om läsa 20 ggr till inte ändrar till din förståelse för vad som står där, är det förstås inte det som ska till för att hjälpa dig. Du har helt enkelt missuppfattat något väldigt basalt och enkelt formulerat (igen), och dessutom fastnat i din egen missuppfattning (igen).
    Alla hästar hemma
  • Tiina87
    pyssel skrev 2019-05-15 13:49:54 följande:

    Om läsa 20 ggr till inte ändrar till din förståelse för vad som står där, är det förstås inte det som ska till för att hjälpa dig. Du har helt enkelt missuppfattat något väldigt basalt och enkelt formulerat (igen), och dessutom fastnat i din egen missuppfattning (igen).


    Att jag läser inläggen igen (observera inläggen!) ändrar inte det som står och ändrar inte min kommentar eftersom min kommentar bygger på det som står.
  • pyssel
    Tiina87 skrev 2019-05-15 15:52:36 följande:

    Att jag läser inläggen igen (observera inläggen!) ändrar inte det som står och ändrar inte min kommentar eftersom min kommentar bygger på det som står.


    Rättning: Din kommentar bygger på missförstånd och oförstånd om vad som står i inläggEN. Nej, så klart hjälper det inte, observera att det hjälper inte att läsa igen, när du har så svårt att förstå.
    Alla hästar hemma
  • Tiina87
    pyssel skrev 2019-05-15 15:56:46 följande:

    Rättning: Din kommentar bygger på missförstånd och oförstånd om vad som står i inläggEN. Nej, så klart hjälper det inte, observera att det hjälper inte att läsa igen, när du har så svårt att förstå.


    Nej.
Svar på tråden Pengar kvar från socialbidraget.