• Anonym (InteKåt)

    Är man gammal nu då?

    Låt mig börja så här: sedan jag fyllt 40 har min lust till sex avtagit. Med det menar jag att jag blir inte lika kåt lika ofta som när jag var runt 30. Jag får stånd vid kroppskontakt och beröring och lika fort som tidigare och blir lika hård som tidigare men den där kåtheten som gav mig stånd av bara tanken på en kvinnas våta sköte (ibland utan), infinner sig inte längre. Spontana stånd är också bort!

    Är jag att betrakta som gammal då? 

  • Svar på tråden Är man gammal nu då?
  • Smed75

    Ähh skärp dig 40 är ju det nya 30..nej men allvarligt sånt kommer ju och går.. Stress matvanor osv.. Bara att försöka ta tag i kost och träning så löser sig det där =)

  • Anonym (olika världar)

    Alltså jag an ju inte svara för hur det är för män och på vilket sätt ni blir kåta. Men många pratar ju om en märkbar skillnad vid 40-50. Fast många män verkar ju bli lika kåta men just inte så hårda eller en pålitlig erektion. Kanske beror sånt på omständigheter, partner, hur attraherad man är osv. För mig som kvinna är sådant otroligt avgörande för kåtheten. För mig är det snarast tvärtom. Är en bit över 50 och har aldrig blivit  så upphetsad av bara tanken på ett manskön och en härlig kropp intill min. Kände inte denna lust som ung och inte lika lättväckt.Men kvinnor får bättre sex med åldern generellt!

  • Anonym (InteKåt)
    Anonym (olika världar) skrev 2019-05-13 22:12:11 följande:

    Alltså jag an ju inte svara för hur det är för män och på vilket sätt ni blir kåta. Men många pratar ju om en märkbar skillnad vid 40-50. Fast många män verkar ju bli lika kåta men just inte så hårda eller en pålitlig erektion. Kanske beror sånt på omständigheter, partner, hur attraherad man är osv. För mig som kvinna är sådant otroligt avgörande för kåtheten. För mig är det snarast tvärtom. Är en bit över 50 och har aldrig blivit  så upphetsad av bara tanken på ett manskön och en härlig kropp intill min. Kände inte denna lust som ung och inte lika lättväckt.Men kvinnor får bättre sex med åldern generellt!


    Tror du kvinnors ökade sexuella lust har biologiska förklaringar eller psykologiska dvs att de känner sig mera trygg med sin kropp och utvecklar acceptans för den? Jag som tidigare nämnt, blir lika kåt och hård av minsta beröring men den kåtheten som brukade infinna sig av blotta tanken på en kvinna, hennes doft, sätt hon rör sig på mm fattas tyvärr och det saknar jag så oerhört!
  • Sgtwolf
    Anonym (InteKåt) skrev 2019-05-13 20:37:55 följande:

    Låt mig börja så här: sedan jag fyllt 40 har min lust till sex avtagit. Med det menar jag att jag blir inte lika kåt lika ofta som när jag var runt 30. Jag får stånd vid kroppskontakt och beröring och lika fort som tidigare och blir lika hård som tidigare men den där kåtheten som gav mig stånd av bara tanken på en kvinnas våta sköte (ibland utan), infinner sig inte längre. Spontana stånd är också bort!

    Är jag att betrakta som gammal då? 


    Tanken på en mus är inte längre lika spännande.

    Ju mer du har "övat" ju mindre spännande är tanken på det.

    Har inget med ålder att göra. Mer hur van du är med tanken och praktiskt genomförande.

    Det är ju en av delarna som gör att "porrskadade" förlorar lusten till "vaniljsex". Det kan hända en 23 åring lika väl som en 50+ are ...

    Det du är van och är "skicklig" på, är inte lika spännande som tanken på "det", innan du ens testat det.
  • Anonym (olika världar)
    Anonym (InteKåt) skrev 2019-05-13 22:45:13 följande:
    Tror du kvinnors ökade sexuella lust har biologiska förklaringar eller psykologiska dvs att de känner sig mera trygg med sin kropp och utvecklar acceptans för den? Jag som tidigare nämnt, blir lika kåt och hård av minsta beröring men den kåtheten som brukade infinna sig av blotta tanken på en kvinna, hennes doft, sätt hon rör sig på mm fattas tyvärr och det saknar jag så oerhört!
    Gäller det alla kvinnor eller bara din partner om du har någon och kvinnor i din egen ålder? Finns det något sammanhang du kan bli riktigt kåt av som du lagt märke till?  I så fall kan du ju tänka på det och försöka föra in det i ditt liv.

    Jag vet faktiskt inte? Kvinnor borde ju i så fall känna mindre lust för sex i och med att ägglossning och mens försvinner? För många är det nog att de kan slappna av för första gången helt ut och kan sina kroppar och vad som gör det skönt. För mig är det nog både hormoner, vi får ju mer testosteron när östrogenet minskar och för er är det tvärtom;) Angående kroppens utseende är det mest jobbigt att se den rasa. Hade gärna fått tillbaks min ungdomliga kropp fast med in nuvarande insida och min orgasmförmåga. WIN WIN!!!
  • Anonym (InteKåt)
    Anonym (olika världar) skrev 2019-05-14 00:28:44 följande:
    Gäller det alla kvinnor eller bara din partner om du har någon och kvinnor i din egen ålder? Finns det något sammanhang du kan bli riktigt kåt av som du lagt märke till?  I så fall kan du ju tänka på det och försöka föra in det i ditt liv.

    Jag vet faktiskt inte? Kvinnor borde ju i så fall känna mindre lust för sex i och med att ägglossning och mens försvinner? För många är det nog att de kan slappna av för första gången helt ut och kan sina kroppar och vad som gör det skönt. För mig är det nog både hormoner, vi får ju mer testosteron när östrogenet minskar och för er är det tvärtom;) Angående kroppens utseende är det mest jobbigt att se den rasa. Hade gärna fått tillbaks min ungdomliga kropp fast med in nuvarande insida och min orgasmförmåga. WIN WIN!!!
    Alla kvinnor, min egen partner vande jag mig vid ganska fort....

    Ja det kan vara testestronet som är boven. Vill också säga dig att den mogna kvinnans kropp är vacker och sexig på sitt sätt så misströsta inte!
  • Mr K69

    20-30-40 och snart 50, märker ingen skillnad. Är dock uthålligare nu än tidigare eller, har lärt mej hur man gör för att ligga i flera timmar eller bara en stenhård snabbis om det är vad som önskas. 

  • Anonym (Johan)

    Jag har gjort lite längre resa... 63 år

    Det har verkligen förändrats genom åren. men den största förändringen har nog varit dom senaste åren, typ från 55 o framåt. När jag kände kåtheten dala tyckte jag nästan det var lite behagligt i början, plötsligt hamnade jag på samma "sexfrekvens" som min fru. Tidigare hade jag ofta blivit väldigt frustrerad när jag ville ha sex men min fru inte ville ha sex. Nu ville vi lika ofta, och blev det inget mådde jag inte dåligt av det. Sex var mera känslor än förr och mera avspänt. 

    Men nu har det gått över gränsen, senaste året har jag haft svårt att få stånd vid samlag, ett par gånger har hon runkat åt mig istället. Med det som är trist är att jag inte riktigt tänder sexuellt på min fru längre. Den där sköna förväntan som alltid fanns förut finns inte längre. Och ibland tänker jag tanken "hoppas hon inte vill ha sex ikväll, jag orkar inte" Den tanken existerade inte före 60 års ålder. Jag känner att det tär på livsglädjen - jag har alltid betraktat mig som kåt och potent, men den självbilden måste nog omprövas. Just nu ligger sexlivet helt nere sen nån månad - men det har nog till stor del att göra med den yttre press som min fru är utsatt för och som gör att hon är på gränsen till mentalt slutkörd. (Har inte med mig att göra.) Så jag hoppas ändå att det ska ta sig igen så småningom.

    Men när man är ung och kåt kan man inte riktigt förstå hur det kan bli annorlunda, man tar för givet att man ska fungera på samma sätt man alltid har gjort - men så är det inte. 

Svar på tråden Är man gammal nu då?