• Albin1231

    Ont vid hjärtat/bröstet

    Hej,jag är 15 år och har alltid varit frisk och mått bra. För en vecka sen hoppade jag studsmatta och efter ca 40 minuters hoppande fick jag ont vid hjärta/bröstet varje gång jag hoppa. Tänkte först att jag fått tränings värk eftersom det var 1 år sedan jag hoppade. Det gör dock fortfarande ont när jag springer, hoppar sätter mig ner/ställer mig upp och ibland räcker det att jag går för att känna smärta och stelhet runt hjärta/bröst.

    Är tacksam för svar på vad det kan vara för något:/

  • Svar på tråden Ont vid hjärtat/bröstet
  • bara jagg

    Det ska du nog kolla med en läkare. Här kommer du inte få så seriösa eller säkra svar. Har du varit på vårdcentralen?

  • Albin1231

    Tack för svar! Mamma säger också att jag sträckt mig eller fått träningsvärk, hon har pluggat till hälsovetare men om det inte flrsvinner inom 2 dar ska jag besöka läkare.

  • bara jagg
    Albin1231 skrev 2019-05-14 22:05:46 följande:

    Tack för svar! Mamma säger också att jag sträckt mig eller fått träningsvärk, hon har pluggat till hälsovetare men om det inte flrsvinner inom 2 dar ska jag besöka läkare.


    Ok. Folk här på forumet kan ju bara spekulera och det kan bli hur fel som helst så det är bra att du kommer söka läkarvård ifall det inte går över, så att du kan få en korrekt bedömning.
  • Live2Rock

    Är ingen läkare men skulle inte vara så orolig så länge andningen och allmäntillståndet inte är påverkat men rekommenderar så klart att en riktig läkare ger sitt utlåtande. 

    När man hoppar i studsmatta så rör sig de inre organen och kan då säkert orsaka överansträngning och irritation på omkringliggande muskelvävnader i bröstkorgen, vilket jag tror orsakar smärtorna. Man har mer muskelvävnad i bröstkorgen än vad många tror. 

Svar på tråden Ont vid hjärtat/bröstet