• Engulgummianka

    Sluta snusa/röka nån som hänger med??

    Nu har jag bestämt mig efter att varit slav under snuset alldeles för länge så nu ska jag sluta!

    Jag har snusat i drygt 13 år och alltid snusat portionssnus.

    Är nog mitt 3:e eller 4:e försök att sluta nu.

    Sist jag slutade höll jag upp 3 dagar och det var de värsta 3 dagarna i hela mitt liv!!!

    Jag sov jättedåligt och hade mardrömmar och drömde drömmar som var så verkliga jag trodde helt till 150 % att det var på riktigt vilket var jättehemskt.

    Jag vill sluta snusa för att pengarna jag slösar på snus kan jag verkligen föra något mycket roligare med men även för min egen hälsas skull.

    Så häng med dom som vill!

  • Svar på tråden Sluta snusa/röka nån som hänger med??
  • Anonym (Rökare)

    Jag hänger gärna på. Tog till ciggaretterna efter ett tufft uppbrott o rökt senste månaderna igen.

    Kommer inte sluta helt utan köra med e-cigg och trappa ner nikotinnivån vecka för vecka. Så lagom till semesterna ska jag vara nikotinfri igen.

    Sen under semestern ska jag plocka bort e-ciggen oxå.

  • Engulgummianka

    Har idag hivat snusdosan (med snus kvar i) köpt nikotintuggummin 4 mg.

    Har känt av en lättare irritation mot min omgivning men det har inte varit så det har spårat ut bävar dock för natten då jag ska sova

    Enligt förpackningen ska man tugga max 12 tuggummin per dag jag har hittills bara tuggat 3 st sen kl 7 i morse.

    Ska så klart trappa ner användandet av tuggummit så snart jag kan.

    Det svåraste är efter mat/kaffe att inte få ta en snus men har stoppat papper under läppen

Svar på tråden Sluta snusa/röka nån som hänger med??