• Karinkurry

    Trött i magen eller lätta menssmärtor på slutet av dagen.

    Hej!

    Jag är gravid v 17. Sista två dagar har jag känt en slags slitenhet eller trötthet eller lätt stramming/väldigt lätta menssmärtor nederst i magen när jag kommer hem från jobbet. Känns som jag inte orkar stå så mycket och vill helst ligga och vila magen. På natten försvinner det och på morgonen och största delen av arbetsdagen är det ok. Är det någon som känner igen detta?

  • Svar på tråden Trött i magen eller lätta menssmärtor på slutet av dagen.
  • Babymama

    Så får jag ofta om jag stått upp för mycket eller inte vilat under dagen. Det försvinner efter vila. Det känns rätt obehagligt men jag tror inte att det är farligt. Jag har tre barn och har haft så med alla, är nu gravid med fyran. Ingen av barnen är för tidigt född.

  • Karinkurry

    Så bra att höra att du känner igen det!

    Detta är nr 3 för mig. Nr 2 gick vattnet v 31 och hon föddes v 34. Jag hade mycket sammandragningar hela vägen så är lite rädd att det ska bli ännu tidigare nu, men detta känns inte som sammandragningar mer som att magen blir trött av att hänga på något vis :) väldigt skönt att lägga sig ner!

  • Babymama
    Karinkurry skrev 2019-05-15 18:24:41 följande:

    Så bra att höra att du känner igen det!

    Detta är nr 3 för mig. Nr 2 gick vattnet v 31 och hon föddes v 34. Jag hade mycket sammandragningar hela vägen så är lite rädd att det ska bli ännu tidigare nu, men detta känns inte som sammandragningar mer som att magen blir trött av att hänga på något vis :) väldigt skönt att lägga sig ner!


    Åh då förstår jag att du blir stressad av känslan! Men jag håller med, för mig känns det inte som sammandragningar utan som nån blandning av foglossning, mensvärk och typ trötthet i magen. Som att allt där nere blir för ansträngt liksom.

    Försök att vila så mycket som möjligt! Dock svårt med tredje barnet förstås :)
Svar på tråden Trött i magen eller lätta menssmärtor på slutet av dagen.