• Anonym (Undrar)

    Kvinnor vad menar ni med den här ögonkontakten?

    Det är en dam som jag tycker att det är så himla bekvämt att prata med, speciellt när man är ensam med henne (Dock har det bara skett en gång). Men vi har möts upp från och till. Jag har upplevt mixade signaler samtidigt som jag säger till mig själv att det kanske bara är en önsketänkande ifrån min sida.

    För inte så jättelänge sedan så stod hon vid sin dörr och jag gick upp för trappan, vi befann alltså oss på trappuppgången och vi pratade bara lite kort innan jag gick upp för trappan.

    När jag kollade bak så såg jag att hon fortfarande stod vid sin öppna dörr och log åt mig, jag log tillbaka utan att säga någonting tills hon sa ''Hej då'', gick in och stängde sin dörr.

    Jag tyckte det var trevligt men som sagt så kanske är allt sådana saker bara önsketänkande ifrån min sida.

    Vad kan en sådan ögonkontakt betyda?

    Tack för svar!

  • Svar på tråden Kvinnor vad menar ni med den här ögonkontakten?
  • Anonym (C)

    Den kan betyda lite vad som helst, men jag är rätt säker på att hon gillar dig på något sätt. Om det är vänskap eller romantik är dock omöjligt att säga. Be om en dejt vettja! Då borde du få klart besked.

  • Anonym (Undrar)
    Anonym (C) skrev 2019-05-18 22:46:45 följande:

    Den kan betyda lite vad som helst, men jag är rätt säker på att hon gillar dig på något sätt. Om det är vänskap eller romantik är dock omöjligt att säga. Be om en dejt vettja! Då borde du få klart besked.


    Pick skrev 2019-05-18 23:45:06 följande:

    Damen gillar dig... ;)


    Jag blir bara väldigt glad att hon accepterar/gillar mig överhuvudtaget, oavsett om det skulle vara en romantisk nivå eller vänskapsnivå. Ibland har det helt enkelt känt som om hon inte tycker om mig. T.ex när jag sitter tillsammans med våran gemensamma tjejkompisar, så kan hon ha full fokus på de och knappt tittar på mig.

    Det är kanske lite därför som jag har tänkt i det här fallet att allt kanske bara är önsketänkande när hon log åt mig bakom mig.

  • Anonym (Undrar)
    Mimosa86 skrev 2019-05-19 09:31:38 följande:

    Ingen aning. Men bjud ut henne så märker du hur det ligger till :)


    Får du upp någon form av teorier?

    Jag tänker att hon tittade på mig på och log samtidigt bakom mig. När jag vände mig om och log tillbaka så varade det hela i någon sekund tills hon sa hej då och stängde dörren.

    Eller finns det någon anledning att vi bara hann titta åt varandra i någon sekund utan att hinna säga någonting så säger hon hej då. Varför inte säga någonting annat eller kanske låta mig hinna säga någonting?

    Jag kan inte riktigt svara på exakt hur länge det varande, Men vi hann titta på varandra och ge varandra leende i alla fall. Så det var ingen hastig hej då eller så egentligen.
Svar på tråden Kvinnor vad menar ni med den här ögonkontakten?