• Anonym (oerfaren)

    oerfaren man!

    Min man är tydligen oerfaren inom sex, han har varit gift tidigare och har barn. Jag hade ingen sexuella relationer med honom innan vi gifte oss och det har sina anledningar men men, samt så har jag varit själv gift innan och har mycket kunskap och bred syn.

    Det är rätt stor ålderskillnad mellan mig och honom men han bryr sig inte så mycket om vad som ska ske innan man har sex , att man har förspel, att kunna hitta kvinnans svaga punter för att uphetsa henne så att jag blir våt osv och att man ska njuta av det och att ibland så sker det flera gånger under natten men för honom är det kyss någon sek, ha samlag när det är klart efter 15 min så går vi och tvättar oss och så sover han efteråt!

    Finns varken ngn mys eller att man smått börjar och provar om på nytt inget alls sådant, en gång frågade jag honom att jag är sugen på att ha sex igen han sa då att det är svårt för *kalle* då han behöver få vila flera timmar och få mat och glömma kriget han var med om bla bla bla.. Jag vet inte hur jag ska förklara för honom att sex är njutning och inte ett uppdrag att utföra och bli klar med bara så!

    Vad ska jag göra Gråter vill ha hjälp/lösning

  • Svar på tråden oerfaren man!
  • Anonym (D)

    Och så undrar många varför kvinnor inte vill ha oerfarna män..

  • Anonym (sureshot)
    Anonym (D) skrev 2019-05-20 08:47:52 följande:

    Och så undrar många varför kvinnor inte vill ha oerfarna män..


    Ja, för alla män är lika.
  • Anonym (A)
    Anonym (sureshot) skrev 2019-05-20 08:51:31 följande:

    Ja, för alla män är lika.


    Oerfarna män är det ingen större skillnad på.
  • Anonym (sureshot)
    Anonym (A) skrev 2019-05-20 08:59:44 följande:
    Oerfarna män är det ingen större skillnad på.
    De flesta är som TS beskrev?
  • Anonym (Fi!)

    Och som vanligt är det mannen som förväntas stå för hela ansvaret...

  • Kermit1561
    Anonym (D) skrev 2019-05-20 08:47:52 följande:

    Och så undrar många varför kvinnor inte vill ha oerfarna män..


    Fast han har ju varit gift och har barn så uppenbarligen är han inte oerfaren. Detta är ju tvärtom ett exempel på att dålig sex inte har så mycket med erfarenhet att göra utan är en personlighetsfråga. 
  • Anonym (sureshot)
    Kermit1561 skrev 2019-05-20 13:08:59 följande:
    Fast han har ju varit gift och har barn så uppenbarligen är han inte oerfaren. Detta är ju tvärtom ett exempel på att dålig sex inte har så mycket med erfarenhet att göra utan är en personlighetsfråga. 
    För många kvinnor är det samma sak. Oerfaren = dålig på sex.
    Att sånt kan vara individuellt, nää... så kan det väl inte va?
  • Kermit1561
    Anonym (sureshot) skrev 2019-05-20 13:12:29 följande:
    För många kvinnor är det samma sak. Oerfaren = dålig på sex.
    Att sånt kan vara individuellt, nää... så kan det väl inte va?
    Ja, det är väl tyvärr så och att kvinnor tror det är så enkelt är väl orsaken till att de får så mycket dålig sex... 
    Empati, omtanke och hur mycket man bryr sig om sin parters njutning har ingenting med erfarenhet att göra. 
  • Anonym (sureshot)
    Kermit1561 skrev 2019-05-20 13:27:39 följande:
    Ja, det är väl tyvärr så och att kvinnor tror det är så enkelt är väl orsaken till att de får så mycket dålig sex... 
    Empati, omtanke och hur mycket man bryr sig om sin parters njutning har ingenting med erfarenhet att göra. 
    Ja, och därför får män som är oskuld nobben.
  • Anonym (oerfaren)
    Anonym (D) skrev 2019-05-20 08:47:52 följande:

    Och så undrar många varför kvinnor inte vill ha oerfarna män..


    trotts det så har han 3 barn sen tidigare men ändå inga fantasier som man kan prova på ... tar som tid för honom att prova ngt nytt
  • Kermit1561
    Anonym (oerfaren) skrev 2019-05-24 06:43:24 följande:

    trotts det så har han 3 barn sen tidigare men ändå inga fantasier som man kan prova på ... tar som tid för honom att prova ngt nytt


    Fast det är en fråga om personlighet och inte om erfarenhet. Vissa är helt enkelt inte speciellt fantasifulla. Tyvärr tror jag du får leva med det..
  • Anonym (oerfaren)
    Kermit1561 skrev 2019-05-24 08:41:18 följande:
    Fast det är en fråga om personlighet och inte om erfarenhet. Vissa är helt enkelt inte speciellt fantasifulla. Tyvärr tror jag du får leva med det..
    alltså han har fantasi men hans problem är att han tar tag idet för snabbt, inget förspel inget mys, det är som snabbast bli klar vinner
  • Anonym (hej ts)

    Hej TS
    Pinsamt att de ända svar du fått i tråden är en könsdebatt om oerfarna män kontra kvinnor. 

    Men för att svara på din fråga, så tycker jag du på ett lugnt sätt ska sätta dig och prata med honom och säga att du saknar sex och undra genuint hur han tänker på det. Att försiktigt lägga fram att han verkar se sex som en prestation.

    Kanske ni kan besöka en sexolog och få sensualitetsövningar och liknande.

    Vill han inte satsa på detta/inte tar ditt problem på allvar så får du fundera på om du kan leva utan bra sex.

    Jag menar inte att du ska ge upp i första taget utan att du ska försöka få med honom och även ta hjälp utifrån (sexolog) att styra upp ert sexliv.

    Men om han inte vill satsa på att bygga upp nåt får man ju fundera på hur mycket han gillar dig/vill ha ut av en relation. Om det är väldigt olika så kanske inte ni två passar.

  • Anonym (hej ts)
    Anonym (oerfaren) skrev 2019-05-30 06:44:18 följande:
    alltså han har fantasi men hans problem är att han tar tag idet för snabbt, inget förspel inget mys, det är som snabbast bli klar vinner
    så trist att höra. kan tänkta mig att det är svårt att slappna av då.
  • Anonym (oerfaren)
    Anonym (hej ts) skrev 2019-05-30 09:48:26 följande:

    Hej TS
    Pinsamt att de ända svar du fått i tråden är en könsdebatt om oerfarna män kontra kvinnor. 

    Men för att svara på din fråga, så tycker jag du på ett lugnt sätt ska sätta dig och prata med honom och säga att du saknar sex och undra genuint hur han tänker på det. Att försiktigt lägga fram att han verkar se sex som en prestation.

    Kanske ni kan besöka en sexolog och få sensualitetsövningar och liknande.

    Vill han inte satsa på detta/inte tar ditt problem på allvar så får du fundera på om du kan leva utan bra sex.

    Jag menar inte att du ska ge upp i första taget utan att du ska försöka få med honom och även ta hjälp utifrån (sexolog) att styra upp ert sexliv.

    Men om han inte vill satsa på att bygga upp nåt får man ju fundera på hur mycket han gillar dig/vill ha ut av en relation. Om det är väldigt olika så kanske inte ni två passar.


    Har försökt att förmedla honom gällnade samlaget face to face men jag innerst inne får inte ut något, känns bäst när jag smsar honom och jag har gjort det och han säger att han skall försöka ändra sig samt att få bredera syn men inget händer och det har gått över en månad, visst har han ändrats 1% men inget märkvärdigt ditekt så.

    Sexolog skulle ha aldrig gå med på det känns förnderande om jag skulle nämna det och att hans manlighet skulle sjunka etc.
  • Anonym (oerfaren)
    Anonym (hej ts) skrev 2019-05-30 09:48:58 följande:
    så trist att höra. kan tänkta mig att det är svårt att slappna av då.
    han är rädd att hans penis somnar ifall man tar det långsamt det därför han tar det så snabbt så att han hinner njuta...
  • Anonym (hej ts)
    Anonym (oerfaren) skrev 2019-05-31 01:28:54 följande:
    han är rädd att hans penis somnar ifall man tar det långsamt det därför han tar det så snabbt så att han hinner njuta...
    va? vilket skitsnack! en penis kan inte somna. vill du ha det såhär?
  • Anonym (hej ts)
    Anonym (oerfaren) skrev 2019-05-31 01:25:25 följande:
    Har försökt att förmedla honom gällnade samlaget face to face men jag innerst inne får inte ut något, känns bäst när jag smsar honom och jag har gjort det och han säger att han skall försöka ändra sig samt att få bredera syn men inget händer och det har gått över en månad, visst har han ändrats 1% men inget märkvärdigt ditekt så.

    Sexolog skulle ha aldrig gå med på det känns förnderande om jag skulle nämna det och att hans manlighet skulle sjunka etc.
    Men då behöver han jobba på sin syn med manlighet. Det är väldigt omanligt att komma snabbt kontrar du med då. Jag tycker du ska testa att föreslå det, iaf för att visa att du menar allvar.

    Återigen TS: vill du ha det såhär? Du är värd bättre!
  • Anonym (Fi!)
    Anonym (hej ts) skrev 2019-05-31 09:19:01 följande:
    Men då behöver han jobba på sin syn med manlighet. Det är väldigt omanligt att komma snabbt kontrar du med då. Jag tycker du ska testa att föreslå det, iaf för att visa att du menar allvar.
    Att dessutom klaga på bristande manlighet och visa att man menar allvar låter som ett utomordentligt dåligt förslag.

    Om en man har problem så hjälper det inte med att skuldbelägga.
  • älskamigmucho

    Du får lära upp honom till den mest framgångsrika älskaren du haft. Är sexigt att ge en man instruktioner för hur han ska göra det skönt för dig o jag har gjort det mycket för jag vill njuta så alla jag gjort det med har älskat det

Svar på tråden oerfaren man!