• Anonym (?)

    Om man har en fläskrumpa..

    Om en kvinna har en riktig fläskrumpa som bokstavligen skvalpar när hon går, varför vill hon klä sig i hot pants, minikjol eller minishorts där halva rumpan skvalpar utanför?

    Är det för att provocera? Känner hon sig verkligen sexig? Annat?

  • Svar på tråden Om man har en fläskrumpa..
  • Anonym (för)
    Anonym (?) skrev 2019-05-21 13:11:54 följande:

    Om en kvinna har en riktig fläskrumpa som bokstavligen skvalpar när hon går, varför vill hon klä sig i hot pants, minikjol eller minishorts där halva rumpan skvalpar utanför?

    Är det för att provocera? Känner hon sig verkligen sexig? Annat?


    För att hon klär sig precis hur hon vill utan att bry sig om vad du eller nån annan tycker om det.
  • Pope Joan II
    Anonym (?) skrev 2019-05-21 13:11:54 följande:

    Om en kvinna har en riktig fläskrumpa som bokstavligen skvalpar när hon går, varför vill hon klä sig i hot pants, minikjol eller minishorts där halva rumpan skvalpar utanför?

    Är det för att provocera? Känner hon sig verkligen sexig? Annat?


    Det finns väl rimligen lika många skäl till det som det finns aladåbrumpor. 
  • annabellelee
    Anonym (?) skrev 2019-05-21 13:11:54 följande:

    Om en kvinna har en riktig fläskrumpa som bokstavligen skvalpar när hon går, varför vill hon klä sig i hot pants, minikjol eller minishorts där halva rumpan skvalpar utanför?

    Är det för att provocera? Känner hon sig verkligen sexig? Annat?


    Hon kanske trivs i det. Om en kvinna har en stor rumpa och hotpants, varför blir du så provocerad att du startar en tråd. Varför inte bara titta på nåt annat än hennes rumpa?
  • Anonym (Ola)
    Anonym (för) skrev 2019-05-21 13:14:45 följande:
    För att hon klär sig precis hur hon vill utan att bry sig om vad du eller nån annan tycker om det.
    Såklart.
    Men samtidigt. Kan man inte hjälpa dessa kvinnor med så pass dålig smak att inse att man genom sin klädsel faktiskt signalerar saker som de kanske inte är medvetna om att de sänder ut?Skrattande
  • Anonym (Ola)
    annabellelee skrev 2019-05-21 13:27:00 följande:
    Hon kanske trivs i det. Om en kvinna har en stor rumpa och hotpants, varför blir du så provocerad att du startar en tråd. Varför inte bara titta på nåt annat än hennes rumpa?
    Jag tvivlar på att feta människor egentligen trivs med att vara feta. Att sen ta på sig tighta kläder när man är fet blir ofattbart. Ovanpå det hotpants. Det borde vara böter  på det när feta bär hotpants. 

    Jag försöker titta bort för jag köks oftast när jag ser feta rumpor, men oftast är dom ju så stora att man kan inte titta bort. Den är liksom iväg hur man än gör. 
  • Anonym (för)
    Anonym (Ola) skrev 2019-05-21 13:38:58 följande:
    Såklart.
    Men samtidigt. Kan man inte hjälpa dessa kvinnor med så pass dålig smak att inse att man genom sin klädsel faktiskt signalerar saker som de kanske inte är medvetna om att de sänder ut?Skrattande
    Och män då, som ogenerat visar upp sin isterbuk, sin håriga rygg och rövspringa och äckliga ofilade fötter?

    Vad signalerar de männen genom sin klädsel? Borde de medvetandegöras om vilka signaler de sänder ut? Kan vi hjälpa dessa män med så dålig smak (tyvärr alltför många, så det får nog bli tal om massinformation a´la direktreklam)?

    Eller, så låter vi män och kvinnor klä sig hur f-n de vill och har lust utan att behöva fundera över signaler eller vad andra anser om deras fläskrumpor eller isterbukar. Vad sägs om det?
  • Anonym (för)
    Anonym (Ola) skrev 2019-05-21 13:43:01 följande:
    Jag tvivlar på att feta människor egentligen trivs med att vara feta. Att sen ta på sig tighta kläder när man är fet blir ofattbart. Ovanpå det hotpants. Det borde vara böter  på det när feta bär hotpants. 

    Jag försöker titta bort för jag köks oftast när jag ser feta rumpor, men oftast är dom ju så stora att man kan inte titta bort. Den är liksom iväg hur man än gör. 
    I så fall:

    Lika äcklande med feta män som ogenerat svingar runt sin tunn-formade isterbuk med plattrumpa och spindetunna ben till. Det borde ju vara böter på det med, när feta män bär badbyxor.

    Försök titta bort när dessa feta män kommer förbi, men även de är ju ofta så feta att det inte går att titta bort. Magen är liksom i vägen hur man än gör.
  • Anonym (K)
    Anonym (Ola) skrev 2019-05-21 13:38:58 följande:

    Såklart.

    Men samtidigt. Kan man inte hjälpa dessa kvinnor med så pass dålig smak att inse att man genom sin klädsel faktiskt signalerar saker som de kanske inte är medvetna om att de sänder ut?


    Varför ska hon behöva tänka på vad hennes kläder signalerar?! Hon har väl det hon tycker är snyggt och det hon trivs i.

    Det är i din hjärna dessa signaler skapas så det är snarare ditt problem än hennes.
  • Anonym (?)
    annabellelee skrev 2019-05-21 13:27:00 följande:

    Hon kanske trivs i det. Om en kvinna har en stor rumpa och hotpants, varför blir du så provocerad att du startar en tråd. Varför inte bara titta på nåt annat än hennes rumpa?


    Stor rumpa är en sak. Många kvinnor har en stor rumpa som är rund och fast, inget fel med det.

    Men en som wobblar värre en jello är nåt helt annat. Hon måste ju känna det själv och varför vill man då inte dölja det?
  • Anonym (Ola)
    Anonym (för) skrev 2019-05-21 13:48:41 följande:
    Och män då, som ogenerat visar upp sin isterbuk, sin håriga rygg och rövspringa och äckliga ofilade fötter?

    Vad signalerar de männen genom sin klädsel? Borde de medvetandegöras om vilka signaler de sänder ut? Kan vi hjälpa dessa män med så dålig smak (tyvärr alltför många, så det får nog bli tal om massinformation a´la direktreklam)?

    Eller, så låter vi män och kvinnor klä sig hur f-n de vill och har lust utan att behöva fundera över signaler eller vad andra anser om deras fläskrumpor eller isterbukar. Vad sägs om det?
    Du har rätt men ändå fel.

    Såklart ser ser det lika illa ut med mäns feta kroppar som kvinnors. Männen signalerar lika mycket med sin klädsel och sin kropp som kvinnorna gör. Det slår lika över könen.

    Angående signaler.
    Jag har vänner som jobbar inom vården och andra myndighetsorgan. Där mycket folk cirkulerar dagligen. Flera av vännerna påstår att människor signalerar enormt mycket med sin klädsel, sätt att prata, lukt, hygien, utseende. Att man får annorlunda bemötande beroende på vad man signalerar. Fel kan en del tycka, men verkligheten är nog sådan. Jag tror i alla fall det.

    Så istället för att säga till människor att (klart du kan ha på dig vad som helst), så kanske man borde säga (nej du kan inte ha på dig vad som helst). Man borde istället uppmuntra människor att klä sig efter vad som är lämpligast för just dem.
    Är man fetlagd säger det väl sig själv att man inte tar på sig ett par hotpants eller en jättetight skjorta så knapparna håller på att gå upp. 

    Gällande information.
    Fler och fler medier uppmärksammar nu den rådande folkhälsosjukdomen, övervikt & fetma. Svensken lider av en ökad övervikt och 1 miljon svenskar lider idag av fetma. Jag tycker att istället för att staten ska subventionera fetmaoperationer så borde statliga träningsinstitutioner byggas dit svenskar med övervikt och fetma skickas för hård fysiskt träning samt näringslära. Istället för att som nu ansöka om operation och slippa ens betala för det i varken pengar eller fysiskt slit. 

    Mataffärerna
    Det är horribelt att det säljs så pass mycket godis, läsk och socker som det gör i dagens matbutiker. Det krävs järnvilja att stå emot och det slinker ner än det ena än det andra i korgen på ICA. Detta är suicid för svensken i längden. Inte hälsosamt alls. Vems ansvar? Butikens? Statens? Individens? Jag vet inte. Någon måste väl vara ansvarig eller åtminstone kunna dra i nödbromsen!

    Fel att bara låta folk klä sig hur som helst, precis som det är lika fel att låta folk bara äta vad som helst. Det borde införas sanktioner & straff, böter. Så att folk fattar!
Svar på tråden Om man har en fläskrumpa..