• Anonym (Modigakycklingen)

    Är det ok?

    Är det ok att äta färdiggjord och fryst kycklingpytt (eldorado) när man är gravid? Står att det innehåller grillad kyckling. Hittar ingenting på internet om det.

  • Svar på tråden Är det ok?
  • telly

    Om vi vänder på det, varför tror du grillad kyckling inte är bra för gravida?


    Glad norrländska med triss i tjejer!
  • Anonym (Modigakycklingen)
    telly skrev 2019-05-21 17:43:38 följande:

    Om vi vänder på det, varför tror du grillad kyckling inte är bra för gravida?


    Jag har ingen aning. Tänkte bara att det kunde finnas listeria i färdiggrillad och fryst kyckling.
  • Anonym (L)
    Anonym (Modigakycklingen) skrev 2019-05-21 17:56:29 följande:
    Jag har ingen aning. Tänkte bara att det kunde finnas listeria i färdiggrillad och fryst kyckling.

    Listeria dör när du värmer upp den, och jag antar att du tänkt steka på pytten innan du äter den.
  • Körsbärsdalen

    Listeria dör både vid upphettning och när du fryser det. Så ur den aspekten kan du ju äta maten. Sedan är väl just eldorado ingen höjdare enligt mig, men det handlar inte om listeria.

  • Anonym (Modigakycklingen)
    Anonym (L) skrev 2019-05-21 18:01:38 följande:

    Listeria dör när du värmer upp den, och jag antar att du tänkt steka på pytten innan du äter den.


    Okej, ja det har jag
  • Anonym (Modigakycklingen)
    Körsbärsdalen skrev 2019-05-21 18:06:41 följande:

    Listeria dör både vid upphettning och när du fryser det. Så ur den aspekten kan du ju äta maten. Sedan är väl just eldorado ingen höjdare enligt mig, men det handlar inte om listeria.


    Okej. Ja det är väl inte det bästa märket, sambon köpte den och ville att vi skulle äta den
Svar på tråden Är det ok?