• Anonym (?)

    Han pratar om ex-frun

    Min relativt nya kille/man pratar mycket om exfruns problem med mig. Hur hon mår och annat. Jag har också problem med måendet, men han är inte lika engagerad.

    Jag förstår att eftersom de har barn blir det ett annat sätt. Men ändå. Jag vill inte höra på allt. Jag behöver nån som bryr sig om mig...

    Jag har inte energi till att orka med hennes problem. Och säger jag det blir han arg. Så jag är tyst men blir ledsen.

  • Svar på tråden Han pratar om ex-frun
  • TriC

    Du kan väl säga att du "önskar att ni kunde fokusera mer på nuet och framtiden, och att exfrun är en del av det förgångna". 

  • Anonym (Va?)

    Varför fortsätter du träffa honom? Varför tillåter du honom att styra dig?

  • Anonym (--)
    Anonym (?) skrev 2019-05-21 18:28:27 följande:

    Min relativt nya kille/man pratar mycket om exfruns problem med mig. Hur hon mår och annat. Jag har också problem med måendet, men han är inte lika engagerad.

    Jag förstår att eftersom de har barn blir det ett annat sätt. Men ändå. Jag vill inte höra på allt. Jag behöver nån som bryr sig om mig...

    Jag har inte energi till att orka med hennes problem. Och säger jag det blir han arg. Så jag är tyst men blir ledsen.


    Om det redan är så här tycker jag du ska avsluta förhållandet ts för saker blir ofta sämre med tiden
  • Anonym (A)
    TriC skrev 2019-05-21 18:30:07 följande:
    Du kan väl säga att du "önskar att ni kunde fokusera mer på nuet och framtiden, och att exfrun är en del av det förgångna". 
    Håller med
  • Anonym (Kvinna)

    Jag hade gjort slut med honom.Han respekterar inte dina känslor.Hur tråkigt är det att höra om nåt ex?Gäsp.

  • Anonym (?)

    Ex-frun är mor till hans barn. Därför reagerar han när jag nämner nåt.

    Hon har problem med hälsan. Men ändå. Jag vill inte veta. Vad ska jag tycka liksom, jag har inte energi att känna empati där tyvärr. Men han är oförstående.

  • Anonym (Caar)

    Vilken sabla tönt!

    Jag tycker att det där låter illavarslande. Stör du dig redan nu så kommer du att bli gaaaaalen längre fram för det kommer inte bli bättre om han redan nu håller på och leker vårdare för henne.

    Han kommer att åka dit och trösta henne när hon med förtvivlad och pipig röst ringer och behöver hjälp med en fotvårta hon fått på lilltån.

    Du kommer inte stå ut med det här.

  • Brumma
    Anonym (?) skrev 2019-05-21 21:21:11 följande:

    Ex-frun är mor till hans barn. Därför reagerar han när jag nämner nåt.

    Hon har problem med hälsan. Men ändå. Jag vill inte veta. Vad ska jag tycka liksom, jag har inte energi att känna empati där tyvärr. Men han är oförstående.


    Beror ju på vilka problem hon har, hur det påverkar barnen, hur det påverkar framtiden, är de vänner fortfarande osv.

    Kan jämföra med min pappa som fått en sjukdom han inte kommer överleva. Vi kämpar och hoppas han får några år med kvalitet i, men det går fort utför :/

    Min mamma är omgift MEN även hon mår väldigt dåligt av detta. Visst, de är skilda sedan flera år, men de var under många år varandras familj. Hon bryr sig om honom även om de inte älskar varandra och vill leva tillsammans. OCH hon ser hur vår pappas mående påverkar oss barn - vilka fortfarande är hennes familj.

    Självklart är detta ok med hennes man, han stöttar både henne och oss - och i viss mån pappa - utan att bli upprörd över att det är mammas exman.

    Vad du ska tycka? Tja, om det är ngn i hans närhet som mår dåligt behöver man ofta ventilera, och han tycker förmodligen att även om du inte bryr dig om honom så borde du bry dig om vad han känner?

    Sedan borde han SJÄLVKLART även vara förstående över ditt mående.

    Ville bara poängtera att allt inte alltid är svart o vitt och att man kan bry sog om ngn även efter att man gått skilda vägar.
  • Anonym (?)

    Nej allt är inte svart eller vitt, det vet jag. Jag blir bara ledsen. Lite bortglömd. Svårt att förklara.

  • smulpaj01
    TriC skrev 2019-05-21 18:30:07 följande:

    Du kan väl säga att du "önskar att ni kunde fokusera mer på nuet och framtiden, och att exfrun är en del av det förgångna". 


    Hon är ju helt uppenbart inget förgånget utan fortfarande mycket närvarande i hans liv.

    Ts: Hade det varit lika jobbigt om hon bara varit hans nära vän men inte även en exfru?
  • Anonym (?)

    Det hade väl varit jobbigt om det var en vän också, av annan anledning.

    Nu har de lång tid tillsammans och barn. Så mycket mer än vad han har med mig.

Svar på tråden Han pratar om ex-frun