• Blom01

    Grannen...

    Hej jag vill ha råd och tips,tänkte om någon varit med om liknande.

    Jag bor i hyresrätt med min snart 6 åriga dotter.

    Sedan december har min granne under mig varit på mig och gnällt.

    Ena gånger var det när min dotter provade sina nya sommarskor jag köpt till henne med liten klack på som hon testade att gå lite i hallen med. Då fick jag höra det väldigt fort att det var störande. Dock fick hon ta av dom snabbt så var inget långvarigt.

    Andra gången när min dotter fått sitt första hopprep och hon provhoppade tre skutt och fick höra detta av min granne att det hoppas uppe hos mig hela dagarna, vadå hela dagarna frågade jag ,hon fick precis hopprepet sa jag .

    Då svarar hon "ja hon hoppar ur sängen på morgonen" vilket inte heller stämmer..

    Nu idag fick jag en klagoanmälan av grannen under som min hyresvärd ringde och talade om, hon var väldigt otrevlig i telefonen och sa att händer det två gånger till kan vi bli vräkta.

    Detta på grund av ett tuggummi jag inte ens sett hamnat ner på hennes balkong samt lite aska (jag röker inte ens) men hade min kompis här när anmälan var skedd och hon röker. Hennes ungar och min unge lyssnade på musik som går så här "sudda sudda bort din sura min " vilket min granne tagit illa vid också , sen sa även hyresvärden att hon hade vittne på detta.. (Hennes mamma som bor snett emot) båda är i 40 och 70 års åldern och detta känns som sandlådenivå. Hade min granne talat om för mig om tuggummi hade jag utan några som helst problem kunnat gå ner och plockat upp detta så klart.. Men på hyresvärden lät det som min granne rytit i om detta till mig vilket ej var fallet..

    Nu är jag stressad över detta och tänker att va händer här näst.. och om vi kan bli utan hem hux flux .. Blev så paff över hur otrevligbemötande jag fick när jag förklarade för hyresvärden om detta , då hon helt och hållet lät som hon var på min grannes sida i detta , och när jag förklarade mig för hyresvärden sa hon "gud vad mothuggande du är när vi pratar" när det enda jag gjorde var att förklarade utifrån mig.

    Vad hade ni gjort i denna situation ?

  • Svar på tråden Grannen...
Svar på tråden Grannen...