• Anonym (Vad göra?)

    Mitt barn har blivit politiker, vad ska jag göra nu?

    Hej,

    Vår 5-åring har mig och min man ovetandes kandiderat till EU-valet och står nu som 4:a på listan till ett av våra största partier. Hen är smart nog att veta att barn inte kam bli invalda och hen har därför ljugit om sin ålder. Vi vill sätta stopp för detta, mest för hens egen skull men även för väljarna. Vi har dock svårt att ta upp saken med vårt barn eftersom hen bara hänvisar till att vi själva sagt att EU-parlamentet är en stor sandlåda.

    Hen säger själv att hen känner sig för gammal för förskolan och vill pröva nåt nytt.

    Vi vill gärna få råd från någon som varit i denna situation, eller tips på skräddare som kan sy kostym/byxdress som passar en ung lovande EU-parlamentariker.

    Kram!

  • Svar på tråden Mitt barn har blivit politiker, vad ska jag göra nu?
  • sysop

    Jag är övertygad om att Er femåring skulle göra ett betydligt bättre jobb än många av de som vi tidigare skickat till EU.

    Solig

  • Aikido

    Jag känner mig nästan utvald som mentor åt er avkomma. Gillar visserligen vare sig barn eller EU men har ju ganska mycket livserfarenhet och har både varit på semester i Danmark och lagat en punktering under mitt liv. Rollen känns som klippt och skuren åt mig.

    p.s. är ganska duktig på att sy också


  • Anonym (Vad göra?)
    sysop skrev 2019-05-21 21:36:32 följande:

    Jag är övertygad om att Er femåring skulle göra ett betydligt bättre jobb än många av de som vi tidigare skickat till EU.


    Ja det är precis vad hen säger till oss också, och vi hittar liksom inte några bra motargument...

    om hen nu blir invald, kan hen anställa oss som politiska sekreterare så vi kan flytta med till Bryssel, eller blir det problem rent skattetekniskt med ett sånt upplägg i och med att vi samtidigt får barnbidrag för hen?
  • Anonym (Vad göra?)
    Aikido skrev 2019-05-21 21:38:12 följande:

    Jag känner mig nästan utvald som mentor åt er avkomma. Gillar visserligen vare sig barn eller EU men har ju ganska mycket livserfarenhet och har både varit på semester i Danmark och lagat en punktering under mitt liv. Rollen känns som klippt och skuren åt mig.

    p.s. är ganska duktig på att sy också


    Ja av bilden att döma kanske du är precis en sån jordnära person med båda fötterna i marken får 5-åring skulle behöva som Mentor. Hur ser du på en eventuell Brysselflytt?
  • Aikido
    Anonym (Vad göra?) skrev 2019-05-21 21:42:15 följande:
    Ja av bilden att döma kanske du är precis en sån jordnära person med båda fötterna i marken får 5-åring skulle behöva som Mentor. Hur ser du på en eventuell Brysselflytt?
    Inga problem. Behärskar språket flytande då jag växte upp i Göteborg. Har även en magisterexamen i tillämpad livsåskådning.
Svar på tråden Mitt barn har blivit politiker, vad ska jag göra nu?