• Anonym (Känslig flickvän)

    Pojkvän smygfotar tjejer utomhus

    Jag och sambon hade förra sommaren ett gräl, jag såg på hans bilder i mobilen att han hade smygfotat tjejer utomhus. Det var allt från tjejer som cyklade i yogabyxor, tjejer som passerade på gatan, tjejer som bytte om på badstrand, tjejer som låg och solade och tjejer på våran gemensa arbetsplats. Jag blev mer arg än svartsjuk faktiskt. Jag var så arg så jag skakade. Tycker det är så respektlöst att fota folk i smyg, jag menar att han inte skulle behöva det eftersom att han följer ca.400 tjejer på ingstagram wom lägger upp bilder på sig skälv lättklädda. Jag tycker det är en sak att kolla på folk som frivilligt vill visa upp sig. Men jag blev nog mest arg för att jag vet att det finns tjejer därute som verkligen inte vill vara med på bild och att han bara bestämmer att dom ska vara med på bilderi hans telefon. Okej om någon råkar komma med på bild för att man tar bild på sitt barn eller npt annat. Men det är så tydligt att han letar upp tjejer som "råkar" stå liye sexigt, gärna framåtlutat eller så. Det är så tydligt att det är så när han har tagit ca.50 bilder på rad på helt random tjejer. Vissa har jag tom. Kännt igen och jag blir så jävla ledsen och han vet det. Jag trodde han hade slutat med det. Men häromdagen kollade på bilderna i hans telefon för att se bilderna han tog på dottern och mig, då möttes jag av en hel lång lista med bilder på okända tjejer som han fotograferat utomhus från bilen.

    Är detta ens normalt? Borde han lyssna på mig och faktiskt sluta? Han vet inte om att jag har sett bilderna här om dagen. Vi har haft det bra annars på sistonde och jag försöker tänka bort det. Men för mig känns det så fel, definitift då jag fått dålig relation med min bror pga att han fick veta detta och tycker min kille är en idiot. Men jag har ändå valt att stanna hos pojkvännen och trott att han tog detta på allvar. Jag kan verkligen inte släppa det. Tänker också på hur dåligt jag själv skulle må om jag skulle råka se eller få redan på att en kille smygfotar mig. Dessutom sa jag då till min kille att får jag reda på att han fortsätter med detta, kommer jag berätta för en av tjejerna jag vet vem det är och berätta för chefen hans. :-/

    Hur skulle ni gjort?

  • Svar på tråden Pojkvän smygfotar tjejer utomhus
  • Anonym (Lite salt)

    Det låter inte normalt och inte lagligt heller.

  • Anonym (Eeew)

    Alltså om han inte skäms rejält för det själv så är han ju inte riktigt funtad. Jag tycker det är sexuellt ofredande.

    Jag vet inte vad jag hade gjort i din sits faktiskt. Men om jag blivit fotad på det sättet så hade jag polisanmält om jag fick reda på det och jag tycker gott han kan ha det, då kanske han fattar att det är ett helt oacceptabelt beteende.

  • Anonym (!)

    Riktigt creepy beteende och jag hade nog tappat alla känslor för den personen när jag fick reda på det. Jag är inte den som skriker "lämna" direkt, men det är iaf vad jag antagligen hade gjort..

  • Anonym (Jenn)

    Tror också att känslorna för partnern hade minskat rejält om jag fått veta nåt sånt. Det är ju helt vidrigt. Skulle ha svårt att se honom som någon jag vill ha i mitt liv, om jag visste att han hade en sån sida.

  • TriC

    Din kille är ganska så äcklig!! Är det en sådan person du vill ska vara far till dina barn? Mitt råd är att dumpa honom omedelbart. 

  • Mimosa86

    Usch.. illa när man smygfotografera människor som inte gett sitt godkännande..

    Fråga honom om han hade varit bekväm om en man gjort så mot hans egen dotter?

    Och varför följer han så många tjejer på instagram? Osunt beteende när det blir så stora proportioner.

  • Anonym (Hmmmmm...)
    Anonym (Eeew) skrev 2019-05-22 12:08:23 följande:

    Alltså om han inte skäms rejält för det själv så är han ju inte riktigt funtad. Jag tycker det är sexuellt ofredande.

    Jag vet inte vad jag hade gjort i din sits faktiskt. Men om jag blivit fotad på det sättet så hade jag polisanmält om jag fick reda på det och jag tycker gott han kan ha det, då kanske han fattar att det är ett helt oacceptabelt beteende.


    Det ÄR sexuellt ofredande och inte riktigt friskt heller.
  • Anonym (H)

    Har sett sånt beteende flera gånger. Bla på stranden där en kille gick bakom kvinnor och filmade deras rumpor medan de gick. Så arg på mig själv att jag inte vågade säga till. Skulle inte vilja vara tillsammans med en sån.

  • Anonym (Äckligt)

    Varför leva med honom? Så jäkla äckligt.

  • Anonym (V)
    Anonym (H) skrev 2019-05-22 13:36:58 följande:

    Har sett sånt beteende flera gånger. Bla på stranden där en kille gick bakom kvinnor och filmade deras rumpor medan de gick. Så arg på mig själv att jag inte vågade säga till. Skulle inte vilja vara tillsammans med en sån.


    Går bakom kvinnor och tittar på deras rumpor gör jag också på stranden och andra ställen men aldrig att jag skulle filma. Det känns lite väl respektlöst.
Svar på tråden Pojkvän smygfotar tjejer utomhus