• minikräm

    Oro för ett 3:e missfall.

    Jag har en stor oro för att få ett 3:e missfall när jag väl blir gravid igen. Vi har ett barn sedan tidigare men nu när vi väl börjat försöka igen så har vi fått två missfall rätt tätt. Det ena var ett MA så jag gick nästan 20 veckor innan fostret stöttes ut. Det andra missfallet kom strax innan vecka 10. 
    Nu när man börjar känna sig redo för att försöka igen kan jag inte trycka bort känslan av att det kan bli ett missfall igen. Kroppen mår verkligen inte bra av denna oro och stress. 

    Finns det några som varit med om liknande och kan dela med sig av en solskenshistoria? :)

  • Svar på tråden Oro för ett 3:e missfall.
  • Ekskan

    Jag hade 2 ganska täta missfall förra året, oron är hemsk.  
    Nu är jag i vecka 29 med BF 14 Augusti, känns underbart, men jag förstår din rädsla, missfall är fruktansvärt att gå igenom. Denna graviditeten har det varit mycket oro från början. 
    Men det finns hopp det lovar jag dig!

    Lycka till!

  • Anonym (-)

    Jag hade två missfall tätt nu i vinter. Mina två första graviditeter så jag har inga barn sedan innan. Första MA:t, upptäcktes på kub i dec (bokade privat så jag vet inte hur länge jag hade fått gå om jag väntat till rul...) och mitt andra i feb. Blev gravid igen direkt efter, utan mens, på båda och är nu i v 15.
    Jag har bokat in privata ul för att slippa få en obehaglig överraskning och har sett den lille tre gånger nu, så äntligen vågar jag andas ut lite. Är ju inte helt hundra att det kommer gå vägen men det känns som att chansen ändå är stor när jag gjort flera ul, inkl kub, där allt sett bra ut :) 

  • minikräm
    Ekskan skrev 2019-05-23 12:13:53 följande:

    Jag hade 2 ganska täta missfall förra året, oron är hemsk.  
    Nu är jag i vecka 29 med BF 14 Augusti, känns underbart, men jag förstår din rädsla, missfall är fruktansvärt att gå igenom. Denna graviditeten har det varit mycket oro från början. 
    Men det finns hopp det lovar jag dig!

    Lycka till!


    Tack! Så härligt att höra att det kan vända. Ja oron är verkligen hemsk! Lycka till nu med er bebis :)
  • minikräm
    Anonym (-) skrev 2019-05-23 12:19:43 följande:

    Jag hade två missfall tätt nu i vinter. Mina två första graviditeter så jag har inga barn sedan innan. Första MA:t, upptäcktes på kub i dec (bokade privat så jag vet inte hur länge jag hade fått gå om jag väntat till rul...) och mitt andra i feb. Blev gravid igen direkt efter, utan mens, på båda och är nu i v 15.
    Jag har bokat in privata ul för att slippa få en obehaglig överraskning och har sett den lille tre gånger nu, så äntligen vågar jag andas ut lite. Är ju inte helt hundra att det kommer gå vägen men det känns som att chansen ändå är stor när jag gjort flera ul, inkl kub, där allt sett bra ut :) 


    Tack! 
    Skönt att ha sett den lille så pass många gånger. Jag hoppas verkligen det går bra för er! :) 
  • MammaPolly

    Har haft två missfall ganska tätt... senaste för en månad sen och nu har jag fått veta att jag är gravid igen...

    Är livrädd och vågar inte tro eller hoppas!

    Testar mig hela tiden känns det som och tycker tyvärr att resultaten blir svagare...

  • Pimpinellan

    Kan statistik lugna dig kanske? Bara ca 3% av alla gravida får tre missfall så det är betydligt vanligare att det inte blir missfall. {#emotions_dlg.flower}

  • MammaPolly
    Pimpinellan skrev 2019-05-25 15:40:40 följande:

    Kan statistik lugna dig kanske? Bara ca 3% av alla gravida får tre missfall så det är betydligt vanligare att det inte blir missfall.


    Hoppas verkligen att jag inte tillhör dessa 3%!

    Har iallafall sett en bra ökning nu. Har starkare nu än vid missfallen, så jag hoppas verkligen!

    Nu ser det ut som vid mina lyckade graviditeter.

  • Anonym (Orolig)

    Jag har haft ett MA (upptäcktes i v.12) i december, vart sedan gravid igen i mars men då upptäcktes utomkvedshavandeskap i maj.. blev opererad 2/5 och tog bort en äggledare. Nu är jag (!!!) gravid igen utan att ens haft en mens mellan. Ska få ett tidigt ultraljud den här gången, men är så himla orolig att få ett till X och bli av med min sista äggledare. Jag har inga barn sen innan och det känns helt overkligt och så himla långt bort att få genomgå en normal graviditet.

Svar på tråden Oro för ett 3:e missfall.