• Anonym (Blomsterprakt)

    Hur ofta skriver nån först till dig? Nätdejting

    I år har en tjej skrivit först, hittills.
    Förra året, minns inte. 2 kanske.
    Skriv om du är tjej eller kille.

  • Svar på tråden Hur ofta skriver nån först till dig? Nätdejting
  • Anonym (Singularis)

    Jag är kvinna på 42 och det är alltid männen som skriver först till mig som oftast. Flera stycken varje dag.

    Är jag och tittar runt på profiler är jag först med kontakt till den jag finner intressant och det kan bli 1-2 i veckan kanske.

  • Anonym (oftast)

    Männen som grupp skriver till 99% först.till mig med mail som Hej, Vad gör du Sugen på en yngre kille osv? Men de gånger jag är intresserad av nån vilket är en sällsynt företeelse så är det till 90% jag som skriver först. Dessa män brukar i 70 % av fallen ignorera mina kontaktförsök helt. Kanske besöka min sida för att kolla in vem jag är på sin höjd men inte ens detta i många fall. Tror jag gillar väldigt stroppiga och populära killar som är alltför medvetna om sin utseendemässiga status även om de inte kan skryta med någon "insidesmässig" sådan. Haft några riktiga hetingar som förvånat mig visserligen och som det blivit en del roligt med, men det är för mycket idioter på nätsidor som inte söker kvalitet, utan mest tar vad som helst så inget för mig längre.

  • Anonym (Charlotte68)

    Som namnet antyder är jag kvinna.

    Jag var reggad på en sajt på 3,5 år sen, under endast ett par veckors tid.
    Ganska många män skrev till mig. Fast inte många »stolpskott« utan mestadels trevliga och vettiga meddelanden. Jag svarade alla artigt.

    Jag skrev först till bägge de jag var intresserad av. Bägge svarade och jag dejtade bägge. En av dem blev permanent. ;)

  • Anonym (qwerty)

    Jag är kvinna 40+. 

    Det har varierat. När jag är aktiv skriver jag till alla matcher. Uppskattningsvis 1 av 5 svarar, men en bråkdel av dessa ställer aldrig frågor tillbaka och det rinner ut i sanden. De flesta kostar inte ens på sig en avmatchning. Bara ligger där och ignorerar mig.

    Sen kommer en period när jag är mindre aktiv och då skriver jag aldrig först. Får något meddelande då och då. Jag svarar alltid eller tar bort matchen om det inte var intressant. 

    Undviker tjänster där man kan skriva till vem som helst. Deprimerande åt alla håll. Att bli ignorerad och att få meddelanden från gubbar som är 20 år äldre eller killar som är 20 år yngre än mig. Jag tycker själv inte att jag är ful, men jag fattar att jag inte är vacker heller. Alldaglig skulle jag säga. Men som sagt deprimerande att se vad jag förväntas nöja mig med.

    Japp. Bitter is my middle name. 

  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Blomsterprakt) skrev 2019-05-23 11:39:58 följande:

    I år har en tjej skrivit först, hittills.

    Förra året, minns inte. 2 kanske.

    Skriv om du är tjej eller kille.


    Jag reggade mig på badoo vet inte varför då jag är skeptisk till nät dejting. Jag skrev aldrig något till tjejerna trots att några började skriva till mig efter vi matchat varandra. De händer även i verkliga livet att tjejer ofta sätter sig brevid mig eller går in i mig under dansen osv. Jag tror de är pga tre saker. Jag ser ganska bra ut, självsäker personlighet och är inte desperat tjejerna får komma till mig först.
  • Anonym (oftast)
    Anonym (Mannen) skrev 2019-05-23 12:55:13 följande:
    Jag reggade mig på badoo vet inte varför då jag är skeptisk till nät dejting. Jag skrev aldrig något till tjejerna trots att några började skriva till mig efter vi matchat varandra. De händer även i verkliga livet att tjejer ofta sätter sig brevid mig eller går in i mig under dansen osv. Jag tror de är pga tre saker. Jag ser ganska bra ut, självsäker personlighet och är inte desperat tjejerna får komma till mig först.
    Varför skrev du aldrig något till de kvinnor som skrev till dig? Du är nog en sån kille jag typiskt skulle skriva till. En som tycker han är för snygg helt enkelt och väntar in prinsessan.

    Vilka kvinnor skrev du först till och hur gick det? Fick du alltid svar? Aldrig blivit dissad ännu?
  • Anonym (Kvinna 41)

    Är kvinna

    9 av 10 gånger skriver mannen först.

    Jag svarar alla med ett" tack för visat intresse men skriver med en annan just nu"

    Eller" hej vad trevligt...."

    Just nu har jag en relation med en man jag tog kontakt med

  • Aiphos1972

    Vilken dejtingsida är bäst om man är en kvinna över 40 och vill träffa någon seriös? Jag ser alldaglig ut och är inte vältränad heller.... men jag har mycket att ge på andra plan  
    Sexdejter, mycket äldre och mycket äldre killar går bort.
    För några år sedan nätdejtade jag och då upplevde jag att de killar jag var intresserad av inte var intresserade av mig, de ville ha någon yngre. Medan jag tyckte att vi var i samma liga :- (

  • Anonym (E)

    Jag är tjej. På vanliga dejtingsidor skriver flera killar varje dag och det är många som flirtar och ?gillar? utan att skriva något. Även en del som besöker min profil flera gånger om dagen (och gillar lite då och då) utan att skriva något, antagligen i hopp om att jag ska skriva först för många gånger har de i sin presentation skrivit något i stil med ?jag skriver inte till tjejer först längre så vill du snacka skicka iväg ett meddelande?. På tinder är det kanske 1 av 10 av matchningarna som skriver först. Jag skriver aldrig först, vare sig på vanliga dejtsidor eller tinder.

  • Anonym (/)

    Är man och ingen kvinna har någonsin skrivit först till mig utan det har alltid varit jag som tagit första kontakten.

Svar på tråden Hur ofta skriver nån först till dig? Nätdejting