• Anonym (!!!)

    Vågar du ha dyra saker på stan?

    Varje dag kan vi läsa om människor i alla åldersgrupper inkl små barn som har blivit rånade på jackor, mobiler, halsband och andra smycken, plånböcker och tom skor. Tänker du på att inte ha dyra saker på dig eller att dina barn inte får ha dyra saker, märkeskläder och prylar för att försöka minska rånrisken?

  • Svar på tråden Vågar du ha dyra saker på stan?
  • Anonym (.)

    Ja, tyvärr.. Men man ska inte behöva tänka så.

  • Anonym (!!!)
    Anonym (.) skrev 2019-05-24 22:38:29 följande:
    Ja, tyvärr.. Men man ska inte behöva tänka så.
    Det är sjukt att man ska behöva tänka på det och undra om man ser för välbärgad ut men har man någon självbevarelsedrift så gör man ju det. Vad tänker du på att ha eller inte ha på dig?
  • Anonym (.)
    Anonym (!!!) skrev 2019-05-24 22:59:28 följande:

    Det är sjukt att man ska behöva tänka på det och undra om man ser för välbärgad ut men har man någon självbevarelsedrift så gör man ju det. Vad tänker du på att ha eller inte ha på dig?


    Försöker ha på mig så "vanliga" kläder som möjligt, inga märken. Det har vi våran regering att tacka för att samhället ser ut såhär idag..
  • Anonym (!!!)
    Anonym (.) skrev 2019-05-24 23:14:40 följande:
    Försöker ha på mig så "vanliga" kläder som möjligt, inga märken. Det har vi våran regering att tacka för att samhället ser ut såhär idag..
    Läste en artikel idag om svenska medborgare som har flyttat utomlands för att dom inte längre kände sig trygga här. Det hade man inte kunnat tro för 20 år sen när Sverige var så tryggt som det kunde bli.

    Tillbaka till ämnet; inga märkeskläder är ju en bra början. Tänker du även på att inte ta fram telefonen var som helst? Eller att inte ha på dig guldsmycken utan kanske bara silversmycken om du nu gillar smycken? Inga märkeshandväskor förstår jag? (Nu tar jag för givet att du är en kvinna.)
  • Bestemor

    Men ska man då ha t ex 2 mobiler. Många, även jag använder mobilen i stan, det skulle ju inte funka att komma ihåg att byta mobil när man ska till stan.

    Man ska ju kunna ha vilken mobil jag vill och även märkeskläder om jag nu skulle vilja det.

    Finns det inget bättre sätt, så får regeringen år till att det blir fler poliser, fullt upplyst och fler kameror på ställen där det händer brott och på platser där folk känner sig otrygga.

  • Anonym (.)
    Anonym (!!!) skrev 2019-05-24 23:25:40 följande:

    Läste en artikel idag om svenska medborgare som har flyttat utomlands för att dom inte längre kände sig trygga här. Det hade man inte kunnat tro för 20 år sen när Sverige var så tryggt som det kunde bli.

    Tillbaka till ämnet; inga märkeskläder är ju en bra början. Tänker du även på att inte ta fram telefonen var som helst? Eller att inte ha på dig guldsmycken utan kanske bara silversmycken om du nu gillar smycken? Inga märkeshandväskor förstår jag? (Nu tar jag för givet att du är en kvinna.)


    telefonen har jag framme, den är väl inte så jättemycket värd. Smycken köper jag bara från "vanliga " affärer som glitter, HM etc. Handväskor använder jag inte alls, har en vanlig väska från HM.
  • Anonym (ångermanlänning)

    Kan ha på mig märkeskläder dyra klockor och vifta med sedlar. Det beror helt på vilken stad man bor i visst det kanske skulle vara någon idiot som skulle försöka att råna men den risken är minimal. Sen ska man inte tro på allt tidningar skriver. Våld och annat har stadigt gått ner. Det var betydligt farligare förr.

  • Anonym (Trygg)

    Nej både jag känner mig trygg. Är även trygg för barnen. Vi har de saker vi vill.

  • Anonym (apa)

    Ja, jag vågar ha dyra saker på stan. Även så här mitt i natten. Precis hemkommen från jobbet, gått genom ett sk utsatt område utan oro för varken livet, plånboken, flaggskeppsmobilen eller märkesjackan.

    Ibland nojar jag för sönerna, men det är nog mest för att de är mina söner och i dumdriståldern. 

  • Anonym (Linda)

    Jag har aldrig gått utanför dörren utan märkeskläder, märkesvaror, dyra jackor och guldhalsband med diamanter. Aldrig någonsin blivit utsatt. Visst stirras det på min väska av tjejer. Visst stirrar Rumäner på mitt guld de har ögon för sådant. Aldrig någonsin varit rädd att bli personligt bestulen. Känner mig trygg. Keep locking at my gold Mer orolig för inbrott i hemmet eller bilen. Men självklart ligger jag alltid steget före och har planer och åtgärder OM något skulle hända, man får ju inte vara dum. Därför känner jag mig också trygg.

Svar på tråden Vågar du ha dyra saker på stan?