• Liall

    Svagt positivt på RFSU-test

    Hej på er!

    Jag testade i förrgår positivt med ett RFSU-test, dagen innan BIM. Idag gjorde jag ett nytt test där strecket inte blivit starkare, om något lite svagare.

    Jag har haft två kemiska graviditeter innan där testen aldrig blivit riktigt starka och sedan försvunnit. Men då har jag alltid testat mer clearblue som jag fått för mig är känsligare?

    Det är första gången jag testar med RFSU, så det jag undrar är om dessa test är svaga för att vara runt BIM? Jag kommer givetvis vänta några dagar och göra test på nytt för att veta mer säkert. Men just nu har jag så mkt tankar som måste bearbetas.

    Det övre testet togs för två dagar sedan och det undre idag.

  • Svar på tråden Svagt positivt på RFSU-test
  • Liall

    Jag förstår dig, men det är svårt efter fyra års kämpande, ivf-er och flera kemiska graviditeter. Det går liksom inte längre att luta sig tillbaka och njuta i det här skedet. Även om jag såklart hemskt gärna hade velat.

  • Aamon

    Det där testet är precis så positivt som det kan vara vid Bim. Grattis till graviditeten <3

  • Sasu

    Positivt!


    Men om du vill se ett starkare streck ska du såklart vänta någon vecka till :)


    Grattis till din graviditet!

  • Elcca

    Mina tester från RFSU blev aldrig så starka trots att jag testade starkt positivt på andra test. Är nu gravid i v.23. Så jag skulle absolut säga att det ser väldigt positivt ut! :) lycka till!


  • Liall

    Tack fina ni, nu känner jag mig lite lugnare <3

    Längtar ju efter det där starka ?in your face? plusset som sköljer bort all tvivel. Får se hur det utvecklas :)

  • Liall
    Linda2barnsmamma skrev 2019-05-27 10:25:04 följande:

    Ja är gravid i v 38, 4e barnet och Lina test har aldrig varit starkare en så där


    Tack det ger hopp :))
  • syntharen

    Det undre testet är ju inte svagare, inte på bilden iaf, det syns att det har blivit starkare. Sluta testa, det finns inget du kan göra även nåt är fel (svårt, jag vet, jag hade 4 missfall mellan barn 1 och 2, och ett missfall mellan barn 2 och 3). Grattis!

  • vill2017
    Liall skrev 2019-05-27 07:34:46 följande:

    Hej på er!

    Jag testade i förrgår positivt med ett RFSU-test, dagen innan BIM. Idag gjorde jag ett nytt test där strecket inte blivit starkare, om något lite svagare.

    Jag har haft två kemiska graviditeter innan där testen aldrig blivit riktigt starka och sedan försvunnit. Men då har jag alltid testat mer clearblue som jag fått för mig är känsligare?

    Det är första gången jag testar med RFSU, så det jag undrar är om dessa test är svaga för att vara runt BIM? Jag kommer givetvis vänta några dagar och göra test på nytt för att veta mer säkert. Men just nu har jag så mkt tankar som måste bearbetas.

    Det övre testet togs för två dagar sedan och det undre idag.


    Det där är jättebra streck för att vara RFSU. Grattis!

    Du har säkert sex stycken stickor kvar i paketet så testa varannandag framöver om du vill. Jag blev också orolig när testen inte stegrade på två dagar men plötsligt blev det starkare :)

    Lycka till!
  • Liall

    Jag har tagit ett nytt test som visade tydligare stegring <3 ska nu försöka slappna av och inte testa mer än om något känns väldigt fel. Kanske kanske att det är på riktigt den här gången :))

Svar på tråden Svagt positivt på RFSU-test