• scrapparlotta

    Vilken smartwatch?

    Vill så gärna ha en aktivitetsklocka eller smartwatch, men vet inte vilken jag ska ha. Nu har jag fitbit charge 2 och är jättenöjd. Men har haft den ett tag nu och batteritiden börjar bli dålig och jag har spräckt skärmen lite. Så dags att börja spana efter något nytt. Jag skulle så gärna vilja ha nån lite bättre, nån med lite mer finesser....typ en smartwatch. Jag gillar ju fitbit väldigt bra, men är åxå sugen på nån samsung. Jag har ju en samsung telefon.

    Jag vill inte lägga nån halv förmögenhet så runt 2000 kr. Den jag har spanat inte lite är samsung galaxy gear s3. Nån som har den? Gillar ni den? Jag är lite orolig över att den kanske är för stor. Jag har ganska små handleder och en funktion som är viktig för mig, det är att kunna ha den på natten när jag sover. Vill veta hur jag sover. Men då är den kanske för stor...är i vägen när man ska sova. Hur är den med puls och stegräkning? Kan man ha den när man simmar?

    Sen har jag då åxå kollat på nån fitbit...kanske ska ha nån sån istället?

    Ge mig gärna tips om vilka ni tycker om, och gärna åxå vilka klockor ni är missnöjda med.

    Tack på för hand!

  • Svar på tråden Vilken smartwatch?
  • Aniiee

    Jag ska köpa en Fitbit Versa. Först tänkte jag Fitbit Ionic, men kände att det inte riktigt är värt.


    I have a growing lack of disgust for you
  • scrapparlotta
    Aniiee skrev 2019-05-29 23:35:47 följande:

    Jag ska köpa en Fitbit Versa. Först tänkte jag Fitbit Ionic, men kände att det inte riktigt är värt.


    Ja jag har tittat på dem åxå. Men jag vill helst ha en rund klocka. När ska du köpa den? Snart? Du får gärna hojta till här om vad du tycker om den sen... har du nån sån klocka idag?
  • Koppkaka96

    Sambon köpte Xiaomi Mi Band 3 åt oss och jag är faktiskt nöjd. Vattentålig, pulsmätare, stegmätare, registrerar sömnen, visar väder, ger notifikationer, går koppla alarm, och en del andra färdigheter. Är ett riktigt skönt armband med touch som inte är för klumpig.

  • scrapparlotta
    Koppkaka96 skrev 2019-05-30 16:35:14 följande:

    Sambon köpte Xiaomi Mi Band 3 åt oss och jag är faktiskt nöjd. Vattentålig, pulsmätare, stegmätare, registrerar sömnen, visar väder, ger notifikationer, går koppla alarm, och en del andra färdigheter. Är ett riktigt skönt armband med touch som inte är för klumpig.


    Aha...det är en klocka som jag missat... tack för tipset, ska kolla om den...
  • scrapparlotta

    Velar fortfarande om vilken jag ska köpa. Det står mellan två....

    www.elgiganten.se/product/wearables-och-traning/traningsklocka/21971/samsung-galaxy-watch-active-40-mm-smartwatch-svart

    www.elgiganten.se/product/wearables-och-traning/traningsklocka/31667/polar-ignite-sportklocka-s-svart-silver

    Nån av dessa två blir det.. nån som har nån av dom? Jag styrketränar mest, men sommar och cyklar åxå. Så det är viktigt att klockorna funkar för dessa träningsformer. Det är så svårt att välja ????

  • Engulgummianka

    Hej har haft en fitbit versa själv tyvärr så slutade den skicka notiser från telefon (iPhone 7) till klockan och hade svårt att hållas ihopkopplade. Bytte 3 ggr men samma problem uppstod så den 4:e gången fick jag pengarna tillbaka tror dom var gode less på mig då Elgiganten. Nu har jag köpt en Polar M430 istället klockan i säg är ju större och känns klumpig i början men jag vande mig, en liten nackdel med Polar är att den ibland kan ta tid på sig när man startar en träningsform att hitta gps signal men för det mesta går det smidigt,

  • scrapparlotta
    Engulgummianka skrev 2019-08-01 23:53:40 följande:

    Hej har haft en fitbit versa själv tyvärr så slutade den skicka notiser från telefon (iPhone 7) till klockan och hade svårt att hållas ihopkopplade. Bytte 3 ggr men samma problem uppstod så den 4:e gången fick jag pengarna tillbaka tror dom var gode less på mig då Elgiganten. Nu har jag köpt en Polar M430 istället klockan i säg är ju större och känns klumpig i början men jag vande mig, en liten nackdel med Polar är att den ibland kan ta tid på sig när man startar en träningsform att hitta gps signal men för det mesta går det smidigt,


    Ok..tack för svaret. Versa vill jag nog inte ha...det är inte lätt...Polar verkar bra .
Svar på tråden Vilken smartwatch?