• AnonymisJ

    Nutrilett-dieten

    Hejsan!

    Jag funderar på att börja med "Nutrilett-dieten".
    Jag har aldrig gjort detta innan, så därför vill jag ha svar från någon eller några som gjort detta innan. 

    - Hur mycket kilo gick ni ner och på hur länge?
    - Gick ni upp i vikt sen när ni började äta vanlig mat?
    - Fick ni ont i magen eller annat när ni bara drack Nutrilett?
    - Tränade ni något under detta? 

  • Svar på tråden Nutrilett-dieten
  • Helium

    - Hur mycket kilo gick ni ner och på hur länge?


    (Man går ner supermycket på kort tid, 5-10Kg - inga problem 1-2V.).


    - Gick ni upp i vikt sen när ni började äta vanlig mat?


    (Ja, och man går upp mer än man gick ner. Men det handlar om självdisciplin. Ofta faller man tillbaka till det man hade innan. Kör man pulver och sen hittar någon ny vana typ LCHF som är en hållbar kost så kan man hålla den "nya" vikten. Men älskar man snabbmat och faller tillbaka till just den så går man upp allt + lite till.)



    - Fick ni ont i magen eller annat när ni bara drack Nutrilett?


    (Nej, inte mer ont är "hunger-ont", som sedan släpper så snart kroppen går in i Ketos.)


    - Tränade ni något under detta? 


    (Promenader, men enligt Nutrilett skall man inte utöva stark fysisk träning samtidigt, speciellt inte börja om man inte tränat innan, man skall leva som tidigare men byta ut ALL mat mot pulver/soppa)

    Not: Har gått ner från 94Kg till 72Kg och behållt 72Kg i 2 år.


    Vill dock ner mer, men min kropp har "stannat" av på 72. Kanske är det min "biologiska" vikt, är 179cm.

  • Anonym (J)

    Hur mycket kilo gick ni ner och på hur länge? Ca 10kg på 5 veckor.

    - Gick ni upp i vikt sen när ni började äta vanlig mat? Ja, men inte allt. I början så rasar man i vikt pga vätska. Sen går man ner på riktigt ca 1 kg per vecka. Direkt man börjar äta vanlig mat igen så tar kroppen åt sig allt den vill pga svältläge för länge och man går upp vätskan man förlorat. Så jag gick upp 8kg på 2-3 veckor. Så -2 kg var inte värt 5 veckor med äckliga drycker. Äter dock mycket mindre efter den kuren då kroppen vande sig vid lite mat :)

    - Fick ni ont i magen eller annat när ni bara drack Nutrilett? Nej. Efter 3 dagar hamnade jag i ketos och mådde bättre än någonsin! Ingen hunger och helt hyperaktiv och sprudlande av glädje.

    - Tränade ni något under detta? Nej, då hade jag tuppat av. Även fast jag kände mig pigg så var kroppen i svältläge och då skulle kroppen bara ta stryk.

  • Anonym (Mmm)

    Jag gick ner ca 5 kg på 6-7 veckor. Låg startvikt så kroppen ville verkligen behålla allt och jag fick kämpa för att gå ner med alla medel.

    Det var svårt psykiskt men inte kroppsligt. Jag tränade hårt och mer än vanligt varje eller varannan dag. På gym och sprang milen på löpbandet. Kroppen mådde bra och det var inga problem.

    Det enda var att mensen kom ca 1,5 vecka senare än den skulle.

    Jag gick inte upp i vikt direkt utan höll vikten i ca 1 år och sen smög vikten sakta upp med dåliga matvanor. Nu var det tre år sedan och jag har tyvärr gått upp och ligger på samma startvikt som innan. Men har ätit mycket och blev gravid och fick mf. Så graviditeten gjorde att jag gick upp extra kilon.

    Nu försöker jag gå ner igen men kämpar med 5:2 och det går långsamt.

  • Anonym (Mmm)

    Jo, jag vägde 70 när jag startade, 174 cm lång och vägde 65 när jag kuren avslutades.

Svar på tråden Nutrilett-dieten