• Izza79

    Längtat efter att resa utan barn

    Helt otroligt men nu har lill killen fåt vattkopor och jag och min man ska ut på wekwnresa första gången utan barn. Men nu ser det ut som att någon av oss får stanna hemma . Vi ska åka med 2 andra kompisar och planerat länge. Allt är bokat mm.

    Känner mig så egoistisk att känna sådan besvikelse att det inte blir av...och att våran älskling är dålig. Vi diskuterat idag och det som gör mig ennu mer ledsen är att det känns som att lotten på att stanna hemma blir jag. Min man frågade om jag får något tillbaka i försäkring mm. Inte att han också stannar hemma.

    Vad skulle ni göra tips?

  • Svar på tråden Längtat efter att resa utan barn
  • Anonym (M)

    Vadå, varför måste du stanna? Tycker ni båda kan stanna hemma och boka om resan själva istället. Så hade iaf vi gjort.

  • Anonym (sessan)

    Vem skulle passa barnet? Kan den personen tänka sig att passa barnet även om barnet har vattkoppor?

  • Praktisk58

    Blir ju lättare att passa ungen om hen sover hela tiden

  • Anonym (Dra lott)

    Tycker ni ska dra lott om vem som ska åka.

  • Izza79

    Åh jag vill ju självklart att vi båda blir hemma. Och att vi åker tillsamans sen. Inte roligt att vara hemma själv med ett sjukt barn och ett friskt som klättrar i taket.

    Nä känns jätte dumt att lämna bort barnen.

    Kanske ska föreslå att dra lott...????

    Känner bara att det är så typiskt,sätt fram imot detta länge.

    Får rycka upp mig istället. Mina barn går ju själklart före...det är nog bara kännslan över att äntligen få hitta på nått han och jag och det är inte bio el middag ute på stan.

    Om han drar så får han nog hålla klaffen om resan och kompensera det sen.

    Och sen ställa sig en reijäl tankeställare om det verkligen var värt det...

  • LaFontaine

    Vi hade självklart avbokat båda två och åkt tillsammans vid senare tillfälle. Så länge barnet är vid hyfsat god vigör hade vi dock ändå lämnat till barnvakt (ta det lugnt, detta är väl avstämt med den barnvakt vi använder, dvs mina föräldrar) och åkt ändå. 

Svar på tråden Längtat efter att resa utan barn