• MidnightCami

    Pausa barnskaffandet för nytt jobb?

    Hej,

    Är snart 30, har fast anställning och av olika skäl trivs jag inte på mitt jobb.

    Nu har jag blivit erbjuden en toppentjänst på ett annat företag men jag och min sambo har precis börjat försöka skaffa barn.

    Jag vill verkligen inte avbryta våra försök, man har ju ingen aning om hur lång tid det tar, kan ju ta över ett år och då kommer det kännas surt att ha tackat nej, samtidigt tar man en stor risk om man blir gravid när man är nyanställd och jag gissar att arbetsgivaren inte blir så glad?

    Vad tusan ska man göra? :(

  • Svar på tråden Pausa barnskaffandet för nytt jobb?
  • 2barnsmorsan

    Jag hade pausat barnverksamhet tills jag jobbat på nya jobbet ett halvår. Så att jag kom över tiden för provanställning och han jobba in mig lite på mya jobbet innan gravidhormonerna och tröttheten slog till.

  • brallison
    2barnsmorsan skrev 2019-06-04 11:19:07 följande:

    Jag hade pausat barnverksamhet tills jag jobbat på nya jobbet ett halvår. Så att jag kom över tiden för provanställning och han jobba in mig lite på mya jobbet innan gravidhormonerna och tröttheten slog till.


    Håller med helt.
  • Mima93

    Jag hade inte pausat pga jobb. Som du skriver kan det ändå ta lång tid. Du hinner ju även jobba länge som gravid. Familj och barn borde i alla avseenden gå före jobb enligt mig!

Svar på tråden Pausa barnskaffandet för nytt jobb?